AUTOHUUR Istanbul - Luchthaven Ataturk

Vind je goedkope autoverhuur met Express Auto Huren in Istanbul - Luchthaven Ataturk. Kijk niet verder, wij bieden hier u een all inclusive prijsvergelijking tussen meerdere autoverhuur merken. Vul uw gewenste pick-up locatie in en selecteer uw reisdatums. Dan krijgt u een eenvoudig real-time overzicht waar u alle autoverhuur bedrijven kunt vergelijken. Vanwege onze grote volumes hebben wij goedkoper huurauto aanbieden dan wanneer je direct boekt met het autoverhuurbedrijf in Istanbul - Luchthaven Ataturk. We hebben van kleine tot grote auto s, SUVs of huur een exotische voertuig. Wacht niet meer en neem een kijkje naar onze aanbiedingen!

Istanbul is de grootste stad van Turkije, evenals haar culturele en financiële hub. Gelegen aan weerszijden van de Bosporus, de smalle zeestraat tussen de Zwarte Zee en de zee van Marmara, Istanbul bruggen Azië en Europa, zowel fysiek als cultureel gezien. Istanbuls bevolking wordt geschat op tussen de 12 en 19 miljoen mensen, waardoor het ook een van de grootste steden in Europa en de wereld.

Districten van Istanbul

Sultanahmet-Old City
In wezen de Constantinopel van de Romeinse, Oost-Romeinse/Byzantijnse, en veel van de Ottomaanse periode, dit is waar de meeste van de beroemde historische bezienswaardigheden van Istanbul zijn gelegen.
Galata
Huisvesting van veel van de uitgaansgelegenheden van de stad, omvat deze wijk Beyoğlu, Taksim Square en Taksim-plein ook zijn eigen aandeel van bezienswaardigheden en accommodatie.
New City
Belangrijkste zakenwijk van de stad met vele moderne winkelcentra en districten zoals Elmadağ, Nişantaşı en Etiler.
Bosporus
Europese bank van de Bosporus bezaaid met talrijke paleizen, parken, water-front herenhuizen en Boheemse wijken, zoals Beşiktaş en Ortaköy.
Gouden Hoorn
Banken van Golden Horn, het estuarium dat scheidt van Europese zijde in kenmerkende districten. Eyüp, is een Ottomaanse sfeer, hier gelegen.
De prinsen eilanden
Een uitstekende uitje van de stad, die bestaat uit een archipel van negen autovrije eilanden — sommigen van hen kleine, sommigen van hen grote — met prachtige houten herenhuizen, groene pijnbomen tuinen en mooie zichten — zowel van de eilanden zelf, en ook op de weg daar.
Asian Side
Oostelijke helft van Istanbul, met mooie buurten op de kusten van Marmara en de Bosporus.
Western Suburbs
Westelijke stuk van Europese zijde

Geschiedenis

Uitbreiding van de oude Romeinse kolonie Byzantium door de volgorde van de Roman Emperor Constantine the Great, werd de keizerlijke stad Constantinopel voor bijna duizend jaar de laatste resterende buitenpost van het Romeinse (later genoemd de Oost-Romeinse of Byzantijnse) rijk. Het werd uiteindelijk veroverd door de Ottomaanse Sultan Mehmet II op 29 mei 1453, een gebeurtenis die soms gebruikt ter gelegenheid van het einde van de Middeleeuwen. Het was het zenuwcentrum voor militaire campagnes die moesten drastisch vergroten van het Ottomaanse Rijk. De mid-1500s was Istanbul, met een bevolking van bijna een half miljoen, een grote culturele, politieke en commerciële centrum. Ottomaanse regel voortgezet totdat het werd verslagen in de eerste Wereldoorlog en Istanbul werd bezet door de geallieerden. Toen de Republiek Turkije in 1923 na de oorlog van onafhankelijkheid geboren werd, verplaatst Kemal Atatürk de hoofdstad naar de stad van Ankara. Istanbul heeft bleef echter uit te breiden dramatisch; vandaag de bevolking is ongeveer 14 miljoen en neemt toe bij een naar schatting 400.000 immigranten per jaar. Industrie heeft uitgebreid zelfs als toerisme is uitgegroeid.

Afdrukstand

Istanbul is verdeeld in drie van de Noord-Zuid Bosporus straat (Istanbul Bogazi), de scheidslijn tussen Europa en Azië, de monding van de Gouden Hoorn (Haliç) bisecting van het westelijke deel en de zee van Marmara (Marmara Denizi) vormen een grens naar het zuiden. De meeste bezienswaardigheden zijn geconcentreerd in de oude stad op het schiereiland van Sultanahmet, ten westen van de Bosporus tussen de hoorn en de zee. Over de hoorn in het noorden zijn Galata, Beyoğlu en Taksim, het hart van het moderne Istanbul, terwijl Kadıköy de grote wijk aan de relatief minder bezochte Anatolische kant van de stad is. De Zwarte Zee vormt de noordelijke grens van Istanbul.

Klimaat

Istanbul heeft een gematigd zeeklimaat dat wordt beïnvloed door een continentaal klimaat, met warme en vochtige zomers en af en toe sneeuw, koude en natte winters.

Istanbul heeft een hoge jaarlijkse gemiddelde regenval van 844mm (dat is meer dan die van Londen, Dublin en Brussel, waarvan negatieve reputatie Istanbul geen last), met de late herfst en winter worden de natste, en laat in de lente en zomer zijn de droogste. Hoewel het late voorjaar en de zomer relatief droog in vergelijking met de andere seizoenen zijn, regenval is aanzienlijk tijdens deze seizoenen, en er is geen droge seizoen als gevolg.

Als er een negatieve reputatie die Istanbul lijdt, is het de hoge jaarlijkse relatieve vochtigheid, vooral in de winter en zomer met de begeleidende gevoelstemperatuur en beton-eiland effect tijdens elke respectieve seizoen.


Ortaköy-moskee, langs de Bosporus
Zomer is over het algemeen warm met gemiddelden rond 27ºC tijdens de dag en 18ºC 's nachts. Hoge relatieve luchtvochtigheid en de 'beton-eiland effect' alleen erger te maken. Temperaturen tot 35° c voor de heetste dagen van het jaar verwachten. Zomer is ook het droogste seizoen, maar het zelden regent. Douches hebben de neiging naar de laatste 15-30 minuten met de zon meestal reappearing opnieuw op dezelfde dag. Overstromingen zijn een gemeenschappelijk optreden na de zware regens (vooral tijdens de zomer), als gevolg van de stad heuvelachtige topografie en ontoereikende riolering.

Winter is koud en NAT, gemiddeld + 2ºC op nacht- en 7ºC gedurende de dag. Hoewel zelden onder het vriespunt overdag, hoge relatieve luchtvochtigheid en de wind chill maakt het gevoel bitter koud en zeer onaangenaam.

Krijgen met het vliegtuig

Atatürk Airport
De meeste vliegtuigen aankomen in Istanbul Atatürk Airport (IATA: IST), 20km ten westen van het centrum van de stad. Vanaf het vliegveld, er zijn verschillende mogelijkheden voor het krijgen in Istanbul: kun je een taxi (ongeveer TRY60 naar Taksim. Er is geen nacht-tarief in Istanboel meer - de prijs zou hetzelfde op middernacht of 's middags. Ongeveer hetzelfde aan Sultanahmet), de expresbus service uitgevoerd door de dienst van de plaatselijke luchthaven genaamd "Havataş".

Luchthaven van Sabiha Gökçen
Istanbul heeft ook een tweede luchthaven Sabiha Gökçen International Airport (IATA: zag), gelegen in de Anatolische kant van de stad Sabiha Gökçen International Airport.

De goedkoopste manier om te komen vanaf Sabiha Gökçen tot de Europese kant van Istanbul is met de bus (E10 of E11 lijnen, vanaf Sabiha Gökçen aan Kadiköy) + ferry (van Kadiköy naar vele veerboot stations, met inbegrip van sommige in het Sultanahmet-gebied). Met behulp van Istanbulkart of Akbil (zie hieronder), is de prijs minder dan TRY7. Dat is ongeveer €2,50 in totaal. Elke andere optie geprijsd op €10 en hoger (TRY23 en hoger-tarieven door Feb 2013) heeft alleen zin als u deze niet gebruiken. Wees ervan bewust dat laatste veerboten tussen 10 en 11 pm, maar de E10 gedurende de nacht blijft.

Met de trein

Er zijn geen mainline treinen in de centrale Istanbul. Treinen naar Europa via Boekarest of Sofia historisch liep van Sirkeci station, maar deze lijn is verstoord door het Marmaray-project en andere werkzaamheden in Bulgarije. Er zijn vervangende bussen vanaf Sirkeci, op de gebruikelijke vertrektijd van 10 pm, te koppelen met de westwaartse trein en terugkeer van de inkomende trein rond 8u (vaak zeer laat). Zoals het technische werk maalt op deze link meermalen geweest op Halkali aan de rand van de stad, op Cerkezkoy 115 km afstand, of op Kapikule op de Bulgaarse grens. Het project is eindeloos vertraagd en (zoals in 2016) geen voltooiing is in zicht. Sirkeci was ook het eindpunt voor internationale treinen naar Thessaloniki en regionale treinen naar Edirne en deze ook worden geschorst voor onbepaalde tijd (hoewel een dagelijkse trein tussen Halkali en Edirne rijdt). Het station heeft dus geen treinen, maar het ticket office blijft open. Ook is net buiten de roltrap naar Sirkeci Marmaray station, voor de metro over de Bosporus.

Met de bus

De meeste bussen en touringcars beëindigen op de kolossale Esenler Otogar, ongeveer 10 km ten westen van het centrum van de stad, gelegen aan de Europese kant. Het station kan gemakkelijk worden bereikt via de Otogar stop op de M1. Bedrijven kunnen ook hebben hoffelijkheid minibusjes of taxi's waarmee u eenvoudig toegang tot het centrum van de stad.

Bussen vertrekken/komen voor alle regio's van Turkije alsmede voor internationale bestemmingen, met inbegrip van steden in Bulgarije, Griekenland, Macedonië en Roemenië. De terminal is enorm en elk bedrijf heeft een apart kantoor. Het gebied kunnen een toeristenval met mensen die willen om u te helpen om het juiste Bureau--voor een vergoeding. Het is het gemakkelijkst als u wie u wilt reizen weet met wanneer u aankomt.

Per boot

Internationale veerboten, uitvoering van groepen toeristen vanuit buiten Turkije stoppen bij de Karakoy poort. De haven ligt vlakbij het Sultanahmet en Taksim.

Cruiseschepen dok vaak dicht bij het centrum. Passagiers niet op tours vindt taxi's beschikbaar bij de haveningang en moderne trams een korte loopafstand.


Omzeilen
Openbaar vervoer

Istanbuls openbaar vervoer systeem kunnen moeilijk om erachter te komen; kaarten zijn zeldzaam en vaak hebt om te dragen, en een ander tarief, te betalen krijgen waar je naartoe gaat. Echter als je enige moeite erin steekt, kunt u vermijden van taxi's en wandel niet teveel.

Er is een uitgebreid bussysteem, met inbegrip van de stad-run en particuliere bussen, evenals een Metrobüs hogesnelheidslijn; een uitgebreide licht spoorwegsysteem met inbegrip van vier Metro (ondergrondse) lijnen, vier Tramvays (bovengronds), twee Fünikülers (oplopend/aflopend), twee mini-lijnen, genaamd Teleferik, en de Marmaray (onderwater) lijnen; en de veerboten die reizen van de Bosporus.

Wat te zien in Istanbul

Met zijn lange geschiedenis in het midden van Imperiums biedt Istanbul een schat aan historische en religieuze plaatsen om aan te nemen. Het grootste deel van deze oude monumenten, die teruggaat tot de Romeinse, Byzantijnse en Ottomaanse perioden, waaronder de Hagia Sophia, Topkapi-paleis, Sultanahmet Moskee (blauwe moskee) en Basilica Cisterne liggen Sultanahmet plein, terwijl enkele anderen zijn verspreid over het schiereiland van de oude stad, zoals de kerk van St Savior in Chora (Kariye Müzesi), hele binnenkant die wordt gedekt door mindblowing muurschilderingen en mozaïeken. Een indrukwekkende deel van meestal intact Theodosius muren, betekenen de volledige lengte van de westelijke grens van het schiereiland en is vlak naast deze bijzondere kerk.

Ten noorden van het schiereiland is van de oude stad, over de Gouden Hoorn, Galata, bekroond door de Galata toren. Istanbul Modern, is met zijn tentoonstellingen van hedendaagse kunst van de Turkse, aan de nabijgelegen waterkant van Karaköy. Een ander zicht van religieuze betekenis dicht is door de Galata wervelende derwisj Hall van Sufi Mevlevi-orde, net ten noorden van de toren. Verder naar het noorden is de Istiklal Avenue, Istanbuls prominente voetgangers straat loopt van nabij Galata Tower naar Taksim Square, het centrale plein van de hele stad.

Kop west in plaats van het noorden van de oude stad brengt je dieper in de oevers van de monding van de Gouden Hoorn. Een wijk misschien een bezoek meer dan waard hier is Eyüp, voor een bezoek aan de heiligste islamitische heiligdom van stad en gewoon om te zien hoe het dagelijkse leven in Ottomaans Istanbul was. Op de tegenoverliggende oevers van de hoorn, is in Sütlüce de Miniaturk, het eerste miniatuurpark in de stad, met modellen van rond het voormalige Ottomaanse Rijk.

Is de nieuwe Istanbul, de belangrijkste zakenwijk van de stad ten noorden van Taksim Square. Als venturing uit naar deze richting, vergeet dan niet om te controleren op militair Museum, waar de Ottomaanse militaire muziekconcerten (Mehter) elke middag worden gehouden. Allermeest naar de wolkenkrabbers van de stad bevinden zich in het noorden van deze wijk, rond Levent en Maslak, met een totaal verschillende skyline van die van de oude stad. Echter zuidelijke regionen van de diezelfde wijk heeft een aantal fijne neo-klassieke en Art Nouveau-gebouwen uit het begin van de 20e eeuw, rond de wijken Osmanbey, Kurtuluş en Nişantaşı. Alleen oosten van hier, met een kleine daling in de hoogte als u nadert de oever, is de oevers van de Bosporus, die is bekleed door aangename omgevingen vol waterkant herenhuizen (yalı) en een aantal waterkant paleizen waar u kunt genieten van wat geld kon kopen in vervlogen tijden.

Overkant van de Bosporus naar Oost is Asian Side, gecentreerd rond de historische districten van Kadıköy en Üsküdar, en misschien wel beste gesymboliseerd door Kız Kulesi, gelegen op ongeveer de halverwege tussen deze wijken, op een eilandje net buiten de kust. Bosporus en Marmara kusten van deze helft van de stad wordt gekenmerkt door heel pittoreske buurten, over het hoofd gezien door Çamlıca Hill, één van de hoogste heuvels van de stad die een weergave van een groot deel van de rest van de stad als goed, met een café en een aangenaam park aan de top heeft.

Ten zuidoosten van de stad, uit de zuidelijke kust van Aziatische kant zijn de prinsen eilanden, een archipel van negen autovrije eilanden, gekenmerkt door prachtige houten herenhuizen en pine olijfgaarden.