Gratis wijzigen of annuleren

Tot 24 uur voor het ophaaltijdstip

Gratis wijzigen of annuleren
Laagste Prijs Garantie

Bespaar tot 50% op autoverhuur

Laagste Prijs Garantie
Alle prijzen zijn inclusief

Onze prijzen zijn inclusief CDW, diefstal cascoverzekering, luchthaventoeslag, belastingen etc.

Alle prijzen zijn inclusief

Luchthaven Tunis AUTOVERHUUR | Huurwagen Luchthaven Tunis

Vind een goedkope huurauto met Express Auto Huren in Luchthaven Tunis. Kijk niet verder, wij bieden hier U een all-inclusieve prijsvergelijking tussen meerdere autoverhuur merken. Vul uw gewenste pick-up locatie in en selecteer Uw reisdatums. Dan krijgt U een eenvoudige real-time overzicht waar U alle autoverhuur bedrijven kunt vergelijken in Luchthaven Tunis.

GEEN PROBLEMEN MET VERZEKERINGEN!

Als U boekt met ons heeft U geen problemen na aankomst in Luchthaven Tunis met extra verzekeringen of andere verkoop trucs. Onze prijzen zijn over het algemeen inclusief; all-risk verzekering, diefstal verzekering, aansprakelijkheids verzekering en een onbeperkt aantal kilometers. De all-risk verzekeringen hebben meestal een eigen risico tussen de 300 en 1500 euro en deze eigen risico kunt U ook afkopen voor een klein bedrag tijdens U boeking online. Wat ook belangrijk is dat U een reservering kunt veranderen of opzeggen tot 24 uur voor het ophalen van de auto in Luchthaven Tunis.

BETERE PRIJZEN DAN ALS U DIRECT BOEKT

Vanwege onze grote volumes kunnen wij huurauto's goedkoper aanbieden in Luchthaven Tunis dan wanneer je direct boekt met het autoverhuurbedrijf. Kijk zelf op hun website en U zult zien dat onze prijzen lager zijn dan op hun site. Het verschil kan oplopen tot 40% goedkoper. Wij werken met meer dan 1100 autoverhuur bedrijven over de hele wereld. Wacht niet meer en neem een kijkje naar onze autoverhuur aanbiedingen in Luchthaven Tunis!

Onze populairste bestemmingen in Luchthaven Tunis

Luchthaven Tunis

Tunis Carthage Airport, Terminal 1 - Main Hall, Tunis, 2035

Tunis - Sheraton Hotel

Ave De La Ligue Arabe, Tunis, 1080

Tunis - 81 Ave De La Liberte

10 Avenue Kherreddine Pacha, Tunis, 1002

Tunis - Downtown

8 Rue Des Entrepreneurs, Zone Ind. Charguia 2 - Immeuble Ltaief, 2 Rue Du Lac Huron, Tunis, 2035

Luchthaven Tunis Informatie

Tunis is de hoofdstad van Tunesië

Gelegen aan de Middellandse Zee, maar niet veel in de weg van stranden, heeft Tunis gespaard de aanval van het pakket toerisme in de resorts in het noorden en het zuiden. Met een bevolking van minder dan 700.000 (het uitgebreide stedelijke gebied bezit ongeveer 2,412,500 inwoners), voelt de hele stad klein en compact. Er is niet veel in de weg van must-see attracties, maar de Romeinse ruïnes van Carthago, nu omgeven door huizen, is gemakkelijk toegankelijk vanaf hier en de medina is een van de meest probleemloze in Noord-Afrika. Als gevolg van de twintigste-eeuwse geschiedenis, het land maakt gebruik van Frans en Arabisch. Dit is zeer nuttig als alle borden/mededelingen/menu's in Latijnse letters, alsmede Arabisch lettertype worden weergegeven. Een goed begrip van het Frans is daarom een groot voordeel.

Afdrukstand

Tunis is verdeeld in de oude stad, bekend als de medina, en de nieuwe stad, of ville nouvelle in het Frans. Ave Habib Bourguiba is de grote laan loopt door de stad van new van de klokkentoren tot de kathedraal van St Vincentius. Dan blijkt in Ave de France, die voor een paar blokken tot einde aan de Place de la Victoire en de poort de France, een grote vrijstaande gate die worden gebruikt loopt om de ingang van de medina. Dit kan een goede mijlpaal voor taxichauffeurs, zoals sommige van de kleinere straten in de buurt zijn niet zeker bekend met de naam.

De poort de France fungeert ook als een goed startpunt voor het verkennen van de medina. Rue Jemaa Zaytouna leidt langs veel winkels tot de ez-Zaytouna moskee, de grote moskee van Tunis en het centrum van de medina. Lopen schuin naar Rue Jemaa Zaytouna, en ook met een stopcontact in de buurt van de haven de France, is de Rue de la Kasbah. Dit loopt helemaal door de medina naar de Place du overheid en de Place de la Kasbah, een enorm plein omgeven door razorwire. Het is vrij eenvoudig te verplaatsen tussen de twee straten door te snijden in de medina labrynthine en het is makkelijk om te houden van uw lagers en vind een uitgang. Rue Jemaa Zaytouna leek te zijn een betere ingangspunt van de poort de France's nachts, nog relatief goed reisde. Rue de la Kasbah, aan de andere kant, is actief na donker op de Place de la Kasbah kant, maar is zeer donker in de buurt van de haven de France. Het is aanbevolen om een gevoel krijgen voor de medina gedurende de dag, zodat u zal voelen meer vertrouwen als je jezelf vinden en alleen en moeten vinden een landmark's avonds. De Medina is open tijdens de Ramadan van 08:00 tot 16:00 uur en op zondag rond 1/4 van de winkels open. Als u wilt weten van uw uitweg net hoofd naar beneden en u uw weg terug naar de Port-de-France vindt. Vanaf mei, 2014, allermeest naar de centrale stad (centre ville) is gesloten van 9:00 uur.

Krijgen

Met het vliegtuig

Tunis-Carthage Airport (TUN), 8 km van het centrum, is klein en in redelijke vorm met alle standaard faciliteiten. Gratis wifi is beschikbaar op verschillende van de restaurants, waaronder Caffe Lindo, maar niet altijd werkt. Internationale vluchten zal aankomen op de begane grond van de luchthaven. Tunesische wet vereist dat alle valuta te wisselen binnen het land. Het is illegaal om Tunesische munt met u buiten het land of de binnenkant, hoewel het kan worden gedaan op de meeste reizen bureaus als u zich aanmeldt met een ontheffing. De grote westerse maatschappijen die Tunis-Carthage dienst zijn Air France, British Airways en Lufthansa, uit Parijs, Londen en Frankfurt. U kunt het wisselen van geld op het vliegveld of bij uw hotel. Er zijn verschillende geldautomaten, maar sommige lijken te worstelen met internationale kaarten. Op de begane grond onder het teken van de Banque de Tunise en naast is het café L'Escale er een betrouwbaar. Toiletten zijn schoon maar hebben bedienden die voor verandering na gebruik vragen. Als u niet uw eigen brengen, moet u om wc-papier van de begeleider. Als je sterling meenemen dan krijgt u een goede wisselkoers. Er is een receptie naar links net na de douane met een betrouwbare ATM ernaast. Wanneer u geld u zal worden gegeven een afgedrukte ontvangstbewijs voor de transactie, houden als wanneer u naar de luchthaven terugkeert en uw geld terug veranderen zij zich niet neerleggen het tenzij u opgeeft dat de ontvangst van een transactie. Houd een paar dinars tijdens het vliegen home kramen maar als hoewel belastingvrije in Euro het voedsel is de andere kant van douane nemen dinars.

Met de trein

Tunis Centraalstation ligt in de buurt van Place de Barcelone voor gemakkelijke gegevensuitwisseling op de lichte metro. Treinen zijn over het algemeen goedkoop en comfortabel, maar als u wilt rijden van eerste klasse in het hoogseizoen, uw stoel reserveren op voorhand. Treinen worden gerund door SNCFT.

Tunis is een belangrijkste hub van het spoorwegsysteem Tunesië - Tunis spoorwegen Station wanneer het dit mogelijk overstappen van Noord systeem (dit systeem gebruik normale spoorbreedte) naar Zuid-trein-netwerk treinen (die gebruikmaakt van smalspoor). Het station is uniek omdat verschillende platformen heeft verschillende spoorbreedtes.

Met de auto

Het is niet zeer aanbevolen om te rijden in Tunesië, als gevolg van slechte kwaliteit van de wegen, rijgedrag en slechte bewegwijzering. Het is ook meer gevaarlijk rijden 's nachts, en buiten de stad en de belangrijkste toeristische gebieden.

Met de bus

Tunesië heeft meer dan 70 buslijnen, met Tunis op de hub. Er zijn twee busstations in de stad, met Gare Bab el Fellah serveert Zuid bestemmingen en Gare Bab Saadoun serveren die naar het noorden. Door SNTRI zijn op beide stations bussen. De relevante louage stations zijn naast elkaar.

Per boot

Tunis verbinden veerboten met een aantal internationale bestemmingen, met inbegrip van Trapani, Palermo, Napels, Civitavecchia, Livorno, Malta Genua en Marseille. De belangrijkste veerboothaven op La Goulette, maar uw vertrek terminal zorgvuldig controleren, want er ook andere poorten zijn. Marktdeelnemers zijn GN Cotunav, Grimaldi Lines, de Sncm.

Met de tram

Er is een tram-systeem in Tunis (het is niet echt een metro, want het is volledig bovengronds). Kaartjes zijn erg goedkoop (.48 DT voor één reis) maar het systeem is schromelijk overbelaste tijdens de spitsuren, en inderdaad de spitsuren worden doorgevoerd door dit, mensen gewoon moeten laten treinen gaan door totdat er genoeg mensen zijn verplaatst dat er komt genoeg ruimte dat het mogelijk is aan boord is.

Duidelijk over dit - tijdens de spitsuren, het pendelen en naar het werk, de tram * kan niet * gebruikt worden, want het is fysiek * niet onmogelijk * aan boord. De tram is vol; absoluut Lunchpakket. U moet ofwel lopen of neem een taxi, of wacht tot de spitsuren geschiedde. Taxi's kunnen vaak onmogelijk om de vlag naar beneden, ook omdat ze allemaal vol.

Tickets zijn gekocht van een kleine stand bij iedere halte. Er zijn twee, één aan elke kant, maar meestal slechts één bezet is. Een ticket is voor één reis; Als je gaat om meerdere reizen, kan niet u zeggen vier tickets kopen wanneer u aan boord, omdat ze alle voorzien van een tijdstempel op het moment van aankoop zijn. Tegen de avond, zijn niet langer de cabines bemand; in plaats daarvan, een lid van het personeel zal worden aan boord van elke tram en u koopt uw ticket op de tram. Deze medewerkers geen Engels spreken (maar zij zal spreken Frans).

Er zijn blijkbaar maand lang tickets, maar je niet kunt ze kopen bij de stations. Opmerking dat de stations worden niet gemarkeerd hoe dan ook; geen naambordjes. Je zal alleen weten welk station u bezig bent met behulp van GPS en een telefoon kaart.

Niet alle stations heeft een overeenkomende station in de andere richting. Meeste station doen, maar van enkele van de mensen, hun overeenkomende station is soms een beetje een wandeling de regel omhoog of omlaag.

Omzeilen

Gratis kaarten van Tunis en Tunesië zijn verkrijgbaar bij de Rijksdienst voor toerisme, die ook spreken vele talen, in het Noord-Oosten van de klokkentoren (direct ten oosten van de Medina hoofdpoort). Ze zijn het bezoek meer dan waard.

lichte metro is een handige zes leidingsysteem gerund door Société des Transports de Tunis (alleen Frans/Arabisch, maar inclusief de TGM-regel). De hub van de uitwisseling voor alle regels is in het centrum van de stad op de Place de la République/plaats de Barcelone.The andere station verandering met TGM is Tunis marine. Enkele reizen kosten 0,410 TD. Een pass van één maand bedraagt 32 TD.

Taxi's zijn ook een goede optie als u gaan een beetje verder dan de metro, wilt hoewel cabines oppikken voor hotels in nice zal veel hogere tarieven in rekening brengen. Prijzen worden weergegeven als 3.700 voor 3.7DT. Flagfall is.400. (.4 DT). Ervan uitgaande dat ze eerlijk zijn, is de meter een goede manier om te gaan. Alleen proberen te onderhandelen over een prijs als je weet wat je doet en zeker bent van de waarde van de reis. Anders aandringen op de meter te allen tijde worden gebruikt.

De TGM lightrail lijn, basisgewicht van Tunis Marine station op lijnen 1-4, verbonden met La Goulette (veerboten), Sidi Bou Saïd, Carthago en de stranden van Marsa. Tickets kosten 680 millimes per enkele reis. In Tunis Marine, worden zich ervan bewust dat er een extreme gebrek aan bewegwijzering. Geen duidelijke tekenen zelfs zeggen TGM, en op de kaarten op de treinen zelf het station is gemarkeerd als Tunis Nord. Als u bij het station van de Metro van Tunis aankomt, zal de TGM-platform loodrecht op de metro auto's en is gemakkelijk toegankelijk via de tracks. Tickets worden verkocht aan het einde het verst van de metrohalte. Vanaf juli 2014 de TGM-lijn wordt gerenoveerd en de lijn eindigt bij Tunis Carthago. Een busdienst verbindt met de andere registers. Het is raadzaam om te vragen om een 'première' ticket of zul je te staan in de tweede klasse.

Tekenen voor stationsnamen langs de TGM lichtjes afwijken van die op de onboard kaart weergegeven, maar als u de borden uit de trein zien kunt en ze gratis van graffiti zijn is het gemakkelijk om te vertellen waar u bent. Het is niet ongebruikelijk voor de treinen om te stoppen en wachten op de sporen na het verlaten van Tunis Nord of bij terugkeer. Meestal duurt dit niet een buitengewone hoeveelheid tijd, en u zult waarschijnlijk beter af zijn niet naar het voorbeeld van de optimistische jongeren die sprong uit de auto en lopen langs de sporen in de stad wilt.

Veel stations langs langs de TGM hoeft niet voltijds vervoerbewijzen, dus als u meerdere ritten langs de lijn tijdens het bezoek aan Carthago of Sidi Bou Said, u zou worden gedwongen om risico reizen zonder ticket. Dirigenten krijgen vaak op de trein te controleren en tickets verkopen. Een eenvoudig antwoord is om te kopen een terugkeer naar uw verste bestemming en vervolgens uw ticket is geldig voor waar je in- en uitschakelen krijgt. De veiligste optie zal zijn om Neem contact op met de verkopers van vervoerbewijzen of een kaartje te kopen als u hen kunt vinden.

Wat te zien

Zitouna moskee (Jemaa ez-Zitouna). De grootste moskee in Tunesië en een belangrijke mijlpaal, deze moskee Aghlabite dateert uit de 8e eeuw, hoewel de onderscheidende vierkante minaret een veel latere toevoeging van de 19e eeuw is. Bescheiden jurk essentiële, maar niet-moslims kunt u alleen een uitkijkplatform aan de rand van de binnenplaats (3 TND), niet de moskee zelf invoeren. Het is geopend elke dag, maar vrijdag, van 8-11 uur. De moskee is ook omringd aan drie kanten door souks, die de moeite waard te verkennen. Wees ervan bewust dat de mannen van het zeer prettige en vriendelijke verkoop van tickets en zitten in de buurt mogelijk proberen aan te tonen u de medersas (Quranic scholen) en een panoramisch uitzicht in de buurt, zelfs gesuggereerd dat het deel van de moskee, en dus uw ticket uitmaakt. Als je niet voorzichtig bent zal je eindigen met een onverwachte tour dat u sommige dinar kost. Anders gewoon hen afborstelen en voer ze niet.

De Souk in de medina zorgt voor een boeiende wandeling. Kleine winkels vol met spullen; mensen verkopen, kopen, frezen over; skelet katten op de loer in de schaduw; de geur van essentiële oliën, kruiden, frituren van voedsel en rottende afval; het geluid van de muezzin, raï, voetbal op de radio, Arabisch en Frans. De hoofdroutes van de medina van de Tunis "touristique" worden aangeduid, maar zelfs een paar stappen uit de gebaande is een echt werkende markt. Verbergen achter de vaak smerig gevels oude paleizen, moskeeën, islamitische scholen. In vergelijking met Marokko of zelfs Sousse u zal niet hier worden lastiggevallen. Bab El Bahr (de grote stenen-boog "Frans Gate" aan het hoofd van Avenue DeFrance) is een goed uitgangspunt voor de Souk. De goudsmeden staan dicht bij Bab Bnet. Afdingen als u wenst om iets te kopen - een kwart van de prijs eerst gevraagd een goed uitgangspunt, met uitzondering van natuurlijk goedkope items is. Zoals altijd, als u een prijs geven, maar zij het eens zijn, wordt u verwacht om te betalen. Het VVV-kantoor grenzend aan de klokkentoren heeft uitstekende kaarten van de medina die een interessante wandeltocht verbeelden. Echter zoals in mei 2014, afgezien van de moskee en een andere site, waren de meeste gesloten voor de hoognodige renovatie en de achtervolgt van faux guides.

Bardo Museum (Le Musée National du Bardo), Le Bardo-2000, (dichtstbijzijnde treinstation Bardo op metrolijn 4), 1 513-650 (Fax: 1 513-842), [3]. 16 september tot 30 April: 9:30-16:30. 1 mei tot 15 September: 9:00-17:00, dinsdag tot zondag. De TND10 van de post als in mei 2014, foto's gratis. Dichtstbijzijnde metrostation ligt Le Bardo op lijn 4. Vanaf het station lopen naar de omheind vinden samengestelde naar het noorden en vervolgens rechtsom omheen totdat u de ongemarkeerde poort. Tellen de stopt, als tekenen vaak ontbreken, of vraag iemand aan boord als u niet zeker bent. Vanuit Place de Barcelone, is het de eerste halte nadat u kort voor de tweede keer onderduiken. Bezetten het 13e eeuwse paleis van de Ottomaanse-tijdperk bey (heerser) en bekend om haar uitgebreide collectie van Romeinse mozaïeken, hoewel de (enorme) collectie Tunesië's hele bestaan uit de prehistorische tijd tot het Ottomaanse dagen omvat. Exposities van Carthago, Mahdia, Sousse, velen uit de Romeinse tijd naast de presentaties van de Arabische cultuur oud en nieuw. Het kan genadeloos heet en verstikkend in het museum, dus Breng water. De enige badkamers zijn op de begane grond, en hebben verzorgers vraagt om verandering. Het museum is verdeeld in oud en nieuw, dus zorg ervoor dat een redelijk bedrag op zoek naar nieuwe passages om te controleren of dat u nog niet gemist grote gebieden rondlopen. Vanaf juli 2012 is de meerderheid van het museum open, hoewel er lijkt een paar gebieden nog in aanbouw.

Dar Ben Abdallah (Musée du Patrimoine Traditionnel). TU-Su 9:30 AM - 4:30 PM. Een kleine maar interessante folk museum binnen een 18e-eeuws paleis in de medina, die betrekking hebben op het dagelijks leven van een rijke koopman in het Ottomaanse tijdperk met tentoonstellingen, met inbegrip van faience, stucwerk sieraad, kostuums en meubilair. Vanaf mei 2014 was dit in een staat van verwaarlozing met verscheidene voormalige medewerkers blijkbaar die woonachtig zijn in de kamers.

Kathedraal van St. Vincent de Paul gebouwd in 1882, dit is de grootste overleven gebouw uit Tunis koloniale tijdperk, in neo-Romaanse stijl. Gesloten allermeest naar de tijd, maar open vrijdagmorgen. Gratis toegang. Niet veel van belang binnen maar een mooie rustige respijt van buiten.

Bab Bahr (Porte de France). De poort naar de zee, die sinds haar oprichting in 1848 onveranderd. Het kan gevonden worden op de Avenue de France en maakt een goede taxi-bestemming.

Bab Saadoun. Een andere poort, oorspronkelijk gebouwd in 1350 met een boog, en vervolgens herbouwd in 1881 met drie bogen om handel geeft zijn naam aan de wijk waarin de noordelijke bus en louage stations zich bevinden.

Wat te doen

Neem een wandeling van de oude gebouwen, moskeeën en poorten van de medina. Alle soorten grondstoffen inclusief slaven hier gebruikt om te worden verhandeld, de markt van vandaag is voornamelijk die van dag tot dag goederen, steeds meer geproduceerd in vasteland China, en een krimpende hoeveelheid lokale ambachten.
Zie een opera, ballet of andere productie in het Théâtre municipal de Tunis.
Dwaal door het grootste park 'Tunis, Belvedere Park, herbergt het Museum of Modern Art en de gemeentelijke dierentuin, en kijkt uit over Lake Tunis.

Blijf veilig

Vanaf mei 2014 de meeste van het centrum van Tunis begint sluiten rond 8:00 pm en is verlaten door 9:00. Er is geen goede reden te worden op de straten. De enigen die nog steeds worden snuffelen door vuilnis of verlaten van de bars.

Hoewel de lokale bevolking, zoals in al van Tunesië, zijn vriendelijk en behulpzaam, zodra u hen benaderen, meest beleefd buitenlanders te negeren. Maar er zijn een aantal mannen, met name in de medina en langs de Avenue de France / Habib Bourghiba die voorzien in hun levensonderhoud door te profiteren van toeristen. In het algemeen, en als extreem als dit klinkt, is iedereen in een gebied waar toeristen frequente u ongevraagd benadert bijna zeker een bedrieger vertrouwen. Tunesische volk zijn veel te beleefd om terloops staking een gesprek met een vreemdeling op straat. Degenen die dat doen zijn net na uw geld.

Er bestaat een soortgelijk probleem met onofficiële gidsen die rond in de buurt van toeristische plekken in de medina hangen. Shoo hen af als ze beginnen te lanceren in een spiel over de architectonische wonderen van dit of dat, of ze zullen sommige betaling voor hun ongewenste diensten eisen. Er zijn ook mensen overal die u helpen met alles wat die je doet heel waarschijnlijk worden geheel los van waar-ooit u bent, en zal zeker rekenen op geld daarna.

Favoriete ruses te omzeilen van uw verdediging omvatten sidling tot u, terwijl de etalages om te bespreken hoe Tunesische prijzen vergelijken met uw eigen land; blijkbaar rust buiten gesloten monumenten maar weten waar te vinden van de man die de sleutel heeft (en zal vraag zijn tip); of permanente bescherming tegen jongens voetballen op de straat die u regelmatig verteld rukken toeristen bezittingen. Er is zelfs een man die pretendeert een Franse toerist, draagt een rugzak en neemt foto's die als een bijrol voor sommigen van hen fungeert. De meeste zijn van middelbare leeftijd, goed gekleed, goed gesproken, en kan eigenlijk hebben nauwkeurige informatie. Alle van hen zal echter uiteindelijk voorjaar hun val en buitensporige eisen maken wanneer u niet in een goede positie om te weigeren. Bespaar jezelf de verdriet en gewoon niet praten met hen.

In Tunis, Frans is de tweede taal en wordt gesproken, maar Engels is zelden gesproken, andere dan door degenen die het nodig in hun dagelijkse werk hebben. Als iemand die je in een toeristisch gebied ontmoet tot u in het Engels spreekt, zijn ze veel waarschijnlijker dan niet als een con-man. Zelfs als iets geheel natuurlijke optreedt, zeggen dat je iemand anders met uw paraplu - onderdak als ze vervolgens blijken om Engels te spreken, je misschien wel net hebben beschut een een vertrouwen bedrieger die nu proberen zal om te profiteren van de openstelling voor het suggereren van koffie, een hapje eten, enz. Kunt u raden die zullen moeten betalen van de factuur voor u beiden?

De werkloosheid in Tunesië is ongeveer 15% van de totale en hoger voor de jongere mannen, en voor sommige van deze levensstijl is hun normale bezetting.

Ook vindt u zo'n mensen - en niet jongere mannen, maar volwassenen - met name in de luchthaven, waar zij buitengewoon hardnekkig worden zullen in proberen te maken van gesprek.

Maar, dit echter niet mogelijk om u te geven een slechte indruk van Tunesische volk. Ze zijn voor het grootste deel eerlijk, warm en uitnodigend. Ze mag niet veel Engels spreken en niet vermoeden te bemoeien.