AUTOHUUR Bangkok Suvarnabhumi - Internationale Luchthaven

Vind je goedkope autoverhuur met Express Auto Huren in Bangkok Suvarnabhumi - Internationale Luchthaven. Kijk niet verder, wij bieden hier u een all inclusive prijsvergelijking tussen meerdere autoverhuur merken. Vul uw gewenste pick-up locatie in en selecteer uw reisdatums. Dan krijgt u een eenvoudig real-time overzicht waar u alle autoverhuur bedrijven kunt vergelijken. Vanwege onze grote volumes hebben wij goedkoper huurauto aanbieden dan wanneer je direct boekt met het autoverhuurbedrijf in Bangkok Suvarnabhumi - Internationale Luchthaven. We hebben van kleine tot grote auto s, SUVs of huur een exotische voertuig. Wacht niet meer en neem een kijkje naar onze aanbiedingen!

Bangkok is een grote stad met verschillende district artikelen met restaurant, nachtleven, bezienswaardigheden en accommodatie aanbiedingen — hebben een blik bij elk van hen.
Bangkok is de hoofdstad van Thailand, met een bevolking van meer dan elf miljoen inwoners, verreweg de grootste stad. De hoogbouw, zware verkeerscongestie, intense hitte en ondeugende nachtleven kunnen niet onmiddellijk geven u de beste indruk- maar niet laat dat u te misleiden. Het is een van de meest kosmopolitische steden Asiaâ met prachtige tempels en paleizen, authentieke grachten, drukke markten, een bruisend nachtleven dat iets voor iedereen heeft.

Jarenlang, het was slechts een kleine handelspost aan de oever van de Chao Phraya-rivier, tot koning Rama I, de eerste vorst van de huidige Chakri-dynastie, draaide het in de hoofdstad van Siam in 1782, na het verbranden van Ayutthaya door Birmese invaders maar ze deed het niet overnemen Ayutthaya. Sindsdien, is Bangkok verworden tot een nationale schatkamer en functies als Thailand de spirituele, culturele, politieke, commerciële, educatieve en diplomatieke centrum.

Districten

Bangkok is een grote en moderne stad neuriën met nachtleven en ijver. Administratief gezien, het is opgedeeld in de 50 districten (khet เขต), die zijn verder verdeeld in 154 onderdistricten (แขวง Markham), maar ze worden steeds vaker gebruikt in officiële business en voor adressen. Bezoekers vindt de conceptuele divisie onder van de belangrijkste gebieden meer nuttig voor getting zowat.

Siam Square
Het gebied rond Siam Square, met inbegrip van Ratchaprasong en Phloen Chit Road, is Bangkok's moderne commerciële kern, vol blitse winkelcentra en hotels.
Sukhumvit
De lange Sukhumvit Road is een exclusieve wijk populair onder expats en hogere klasse locals. Het is gevuld met kwaliteitshotels, restaurants en discotheken. Deel van het nachtleven van Bangkok ondeugende afbeelding, met name Soi Cowboy en Nana Entertainment Plaza aangeeft.
Silom
Het gebied rondom Silom Road en Sathorn Road is sobere financiële centrum van Thailand's door de dag, maar het primaire partij district van Bangkok's nachts wanneer kwartalen als de beruchte Patpong tot leven komen.
Rattanakosin
Tussen de rivier en het centrum ligt het dichtbevolkte verpakt "oude Bangkok", home Bangkok's bekendste bezienswaardigheden, zoals het Grand Palace en Wat Pho. Sanam Luang Square is waar grote festivals worden gevierd en markeert het centrum van de historische Bangkok
Khao San Road
Op het noordelijk deel van Rattanakosin hebben Bangkok's backpacker mecca, Khao San Road en het omliggende district Banglamphu alles die een begroting reiziger kan eventueel worden naar op zoek.
Yaowarat en Phahurat
Langs Yaowarat Road vindt u Bangkok's Chinatown, terwijl Phahurat Road de thuisbasis van de stad omvangrijke Indiase gemeenschap is. Deze multiculturele wijk is gevuld met tempels, shrines, visrestaurants en straatmarkten.
Dusit
Dit groene, European-style gebied is het politieke centrum van Thailand, waar talrijke politieke instellingen en de monarchie. De luchtig paleizen, weelderige tuinen en brede lanen geven deze wijk zijn eigen karakter.
Thonburi
De rustiger westelijke oever van de Chao Phraya-rivier, bestaande uit verschillende districten. De meeste bezoekers ontdekken deze kant van Bangkok met een kanaal tour, ten minste met Wat Arun, het Royal Barges National Museum en een van de drijvende markten.
Pratunam
Pratunam is een groot kledingstuk markt met honderden modewinkels verkopen zowel retail als groothandel. Het omvat ook Baiyoke Tower II en Victory Monument.
Phahonyothin
Het gebied rondom Phahonyothin Road en Viphavadi Rangsit Road is een grote wijk in Noord Bangkok. In het weekend is het de beste plek om te gaan jagen voor koopjes. De Chatuchak Weekend markt heeft meer dan 8.000 kraampjes waar alles en nog wat onder de zon.
Ratchadaphisek
Sinds de voltooiing van de metrolijn, Ratchadaphisek Road uitgegroeid tot een Mekka van entertainment voor de lokale bevolking. De sois van "Ratchada" zijn populaire plekken, clubbing, net als Royal City Avenue (RCA).
Ramkhamhaeng
Langs Ramkhamhaeng Road ligt een enorme woonwijk met grote winkelcentra en attractieparken (zoals Safari World). Elke buurt heeft zijn eigen aparte karakter, maar Hua Mak en Bang Kapi opvallen als levendige gebieden met veel studenten van de universiteiten.
Lat Krabang
Lat Krabang is in de nabijheid van Bangkok International Airport. Op dit gebied zijn vele hotels, met inbegrip van sommige goede begroting degenen, waar zij zullen doen een pick-up en terug te keren naar de luchthaven Suvarnabhumi. Het is niet veel van een entertainment gebied helemaal. Lat Krabang Airport Rail Link Station is aan het ene uiteinde van de Lat Krabang Road, en Lat Krabang stad aan de andere kant. Dit is het eerste station van de luchthaven.

Begrijpen

Amper 14 graden ten noorden van de evenaar, is Bangkok een tropische metropool die behoort ook tot de meest reiziger-vriendelijke steden in Azië. Een woedende assault op de zintuigen, bezoekers worden onmiddellijk geconfronteerd met de hitte, de vervuiling en de onbedwingbare glimlach die veel Thais begeleidt. Ondanks de internationale nieuwsberichten voortsleept en eerste indrukken, is de stad verrassend veilig (met uitzondering van sommige kleine misdaden) en meer georganiseerd dan in eerste instantie lijkt het, en vol verborgen pareltjes te wachten om ontdekt te worden. De hoge relatieve vochtigheid en warme temperatuur bevorderen de groei van tropische planten — vindt u orchideeën en heerlijk fruit overal. Bougainville en frangipani bloei vrijwel overal in de stad. Thaise keuken is terecht beroemd, gevarieerd en betaalbaar. Bangkok voor velen vertegenwoordigt de ultieme Aziatische hoofdstad. Saffraan-gekleed monniken, opzichtig neonreclames, sierlijke Thaise architectuur, kruidige gerechten, kleurrijke markten, verkeersopstoppingen en het tropische klimaat komen samen in een gelukkig toeval. Het is moeilijk om te vertrekken met lauw indrukken van de stad.

Klimaat

Volgens de wereld meteorologische organisatie is Bangkok een van de warmste steden van de wereld. Gelegen net 14 graden ten noorden van de evenaar, Bangkok is warm op elk moment van het jaar met temperaturen boven 30 ° C (86 ° F).

De meest aangename tijd om te bezoeken is het koele seizoen, dat van November tot februari duurt. Het is zowel de coolste en droogste periode — de Smaragdgroene Boeddha standbeeld in Wat Phra Kaew zelfs een sjaal draagt tijdens deze periode! Denk niet dat is wel nodig — temperatuur overdag nog steeds zweven rond 30° C (86° F), maar het afkoelen in de onderste 20 als het donker wordt (lagere 70 ° F). Maart en April vertegenwoordigen het hete seizoen, en warm het is — 35° C (95° F) gemiddeld, maar wees niet verbaasd om te zien van de temperaturen stijgen naar 40 graden Celsius (rond de 100 ° F +). Dit is de slechtste seizoen Bangkok bezoeken, dus plan een heleboel airconditioning winkelcentrum bezoeken en krijgen van een hotel met een zwembad. Dan is er het natte seizoen, dat van mei tot oktober loopt. Verwachten enorme stortregens, soms resulterend in overstromingen overal in de stad, en spreuken van de donder. Het is niet allemaal slecht hoor — de middag douches zijn eigenlijk een prettige manier om af te koelen van de hitte, en terwijl zij de hele dag duren kunnen, meestal zijn ze binnen een uur. Extreme regenval gebeurt in September en oktober, dus deze maanden zijn het best vermeden.

Seizoen wat u bezoekt, neem niet het weer licht — tempel-gestamp in de warme middag zon kan een uitdaging zijn, dus kom goed voorbereid. Jurk licht voor het weer, maar houd er rekening mee dat sommige paleizen en alle tempels (met name de Grand Palace) een strikte dress code hebben. Ook moet u, en dit kan niet worden gezegd genoeg, genoeg voldoende drinken! Je hebt geen een reden om, zoals 7-Elevens en andere supermarkten overvloedig in Bangkok zijn en ze gekoelde dranken voor zo weinig als 10 baht verkopen. Lokale bevolking krijgen hun water uit "omgekeerde osmose" gezuiverd water machines die een 1 literfles voor één baht vullen.

Films

Buitenlandse films waren populair in Thailand vanaf het begin, maar in de jaren 1920 een plaatselijke filmindustrie begonnen te ontstaan in Bangkok. De meest geprezen Thaise films werden geproduceerd in de "drie golven" van de filmindustrie van Bangkok: de jaren 1930, de jaren 1950 en de late jaren 1990/2000s, hoewel films gemaakt vóór de Tweede Wereldoorlog helaas hebben verloren gegaan. Overheersende genres zijn gay/transgender films, bijna altijd met elkaar verweven met elementen van komedie, actie, historische heldendichten en romantiek. De volgende zijn opgevoerd (althans gedeeltelijk) in Bangkok:

Bangkok gevaarlijke (de Pang Brothers, 1999). Het debuut van de Pang Brothers, gevaarlijke Bangkok is een stijlvolle film over een hitman die liefde vindt, en realiseert hoe zijn acties zijn pijn goede mensen.
IJzeren dames (สตรีเหล็ก, Youngyooth Thongkonthun, 2000). Deze film vertelt het waargebeurde verhaal van een mannen handbalteam dat bijna volledig uit spelers, homo- en transgender bestaat. Het team concurreert voor de nationale kampioenschappen van 1996, en terwijl de menigte van hen houdt, ze zijn worden beoordeeld door andere teams en overeenkomen met de ambtenaren.
Het strand (Danny Boyle, 2000). Richard (gespeeld door Leonardo DiCaprio) is een jonge Amerikaanse backpacker op zoek naar avontuur. In Khao San Road ontmoet hij Daffy, die maakt hem geloven dat een strand paradijs bestaat op een geheim eiland. De film is populair onder backpackers; Naast Bangkok, zijn sommige scènes in deze Hollywood productie gefilmd in Ko Phi Phi, een strand eiland in Zuid-Thailand.
Ong-Bak: Muay Thai Warrior (องค์บาก, Prachya Pinkaew, 2003). Vechtsport ster Tony Jaa van doorbraak film en een absolute must-see voor diegenen die geïnteresseerd zijn in Muay Thai of vechten choreografie. Veel plaatsen in Bangkok zijn featured, maar denk niet dat Khao San Road is de ondergrondse bestrijding van den zoals het wordt gespeeld.
Bangkok verkeer (liefde) verhaal (รถไฟฟ้า.. มาหานะเธอ, Adisorn Tresirikasem, 2009). Terwijl het zou kunnen omschreven als een typisch Thaise chick flick middenklasse Bangkok vrouwen gericht worden, geeft maar een goed inzicht in Bangkok verkeer gedoe en vervoersnetwerken. Van de film acroniem (BTS) verwijst naar de Skytrain, die een belangrijke rol in de film speelt. De film kwam exact 10 jaar na de officiële opening van de Skytrain.
The Hangover Part II (Todd Phillips, 2011). Amerikaanse film over een groep van vrienden (de ' wolf pack') die naar Bangkok voor een vrijgezellenfeest reizen. Een heleboel stereotypen worden versterkt, maar het is nog steeds een goede lach. De meeste scènes van de film zijn geschoten in Yaowarat, Sukhumvit en Thonburi; de State Tower in Silom wordt ook gekenmerkt.
Alleen God vergeeft (Nicolas Windig Refn 2013) Ryan Gosling speelt een onrustige drugsdealer binnenkomen van gewelddadige conflicten met een native politieagent van Bangkok.
Veel Indische/Bollywood films werden geschoten in Bangkok en deze trend groeit.

Krijgen

Met het vliegtuig

Bangkok wordt bediend door twee luchthavens: Suvarnabhumi Airport en Don Muang Airport. Suvarnabhumi Airport wordt gebruikt door alle luchtvaartmaatschappijen in Thailand met uitzondering van Nok Air, Orient Thai en lucht Azië, die gebruik maken van de oude Don Muang Airport. Beide deze luchthavens zijn ongeveer 30 km (19 mi) van het centrum van de stad, dus wees voorbereid op een lange rit te krijgen in de stad. Ook toestaan ten minste drie uur verbinding maken tussen hen, omdat ze ver van elkaar en er zware congestie op de wegen is.

Suvarnabhumi Airport

Gelegen op 30km (19 mi) ten oosten van Bangkok (in de provincie Samut Prakan), ruimtetijdperk internationale luchthaven Suvarnabhumi (สุวรรณภูมิ, uitgesproken "dus-willen aan-poom") (IATA: BKK) begon in september 2006 en is nu de belangrijkste luchthaven van Bangkok en de drukste luchthaven in Zuidoost-Azië. Het wordt gebruikt voor bijna alle internationale en binnenlandse vluchten naar Bangkok. Er is slechts één terminal gebouw, dat betrekking heeft op zowel binnenlandse als internationale vluchten, maar het is enorm (door enkele maatregelen het's werelds grootste), dus voldoende tijd om rond te krijgen. Er zijn twee secties van de immigratie, maar de verwerkingstijd kunnen lange — 30 minuten en meer.

Vervoer

Er zijn tal van manieren om in de stad van Suvarnabhumi Airport. De meeste mensen kiezen voor de Airport Rail Link, veruit de snelste manier om in de binnenstad, hoewel de taxi's zijn ook redelijk geprijsd door mondiale normen.

De Airport Rail Link ligt op het niveau van de kelder van de luchthaventerminal, op een snelle treinverbinding naar het centrum van Bangkok. Het is ook een manier van het vermijden van Bangkok's verschrikkelijke spitsuur verkeer, met name als het regent. Treinen rijden elke dag en reizen 06:00-23:59 op een verbazingwekkende 160km/h (100mph). Twee verschillende diensten worden bediend:

De non-stop Express lijn brengt u rechtstreeks naar Buri Resort of Phaya Thai station in 15 / 18min voor 150 baht unidirectioneel, met veel ruimte voor bagage. Vanaf December 2014 heeft de uitdrukkelijke regel service Phaya Thai opgeschort voor onbepaalde tijd zodat u de stadslijn rechtstreeks verbinden met de BTS Sky Train moet nemen.

De iets langzamere City Line is een spoorlijn van de forens die stopt op alle stations. Treinen vertrekken elke 15min, en blijft na Buri Resort station Ratchaprarop en Phaya Thai stations. De rit naar Phaya Thai duurt 24min van/naar de luchthaven en kost 45 baht. (de rit naar of van Buri Resort is 35 baht, Ratchaprarop is 40 baht, Lat Krabang is 15 baht). Gezien het feit dat het draait steeds vaker, kan de City Line effectief brengen u naar uw bestemming sneller dan de Express-lijn.

Don Muang Airport

Don Muang Airport (DMK) (of Don Mueang), was ongeveer 30 km (19 mi) ten noorden van centrum, de belangrijkste luchthaven van Bangkok tot 2006. De luchthaven verwerkt momenteel Nok Air en Orient Thai binnenlandse vluchten, de internationale terminal wordt nu gebruikt door Air Asia en charters. Sinds 1 oktober 2012 alle vluchten van Air Asia aankomen op en vertrekken vanaf DMK (Don Muang) in plaats van BKK (Suvarnabhumi). Dit misschien wel iets om te overwegen wanneer hebt u een aansluitende vlucht, aangezien de meeste internationale vluchten van Air Asia - niet zal worden verlaten van BKK (Suvarnabhumi).

De openbare taxistandplaats is op de stoep buiten de aankomsthal (laat u niet misleiden door de taxi-service-cabines in de grote zaal), en is waarschijnlijk uw beste weddenschap om naar de stad-het is uw enige optie na 23:00 uur. Een reis naar MBK kost ongeveer 250 baht afhankelijk van verkeer. Hetzelfde booth en slip systeem als bij Suvarnabhumi Airport is hier gebruikt. Als de wachtrij bij de taxistandplaats lang is of je een meer ruime auto nodig, kan u wilt bestellen een taxi (zogenaamde) limousine uit de desks in de terminal. Dit krijgt u een iets mooiere auto bij over tweemaal de prijs (500-600 baht). Negeer eventuele touts buiten en niet krijgen in elke auto met witte nummerplaten, zoals deze zijn niet toegestaan passagiers mogen worden vervoerd. Als u problemen bij het vinden van drivers willen de meter in te zetten ondervindt, of wilt voorkomen dat de luchthaventaxi, kunt u lopen naar de hoofdweg buiten door te draaien net buiten de deur van de aankomsthal en wandelen langs het gebied waar de bussen worden geparkeerd en maak je een weg links richting de hoofdweg. U kunt hagel neer hier, een taxi en de chauffeur de meter moet zetten, zou dit het goedkoopste tarief.

Vliegveldbus

A1 – DMK-Mochit BTS/MRT (Chatuchak) – Mochit 2 / noordoosten Bangkok busstation – DMK
A2 – DMK-Mochit BTS/MRT (Chatuchak) – Saphan Kwai BTS-Ari BTS-Sanam Pao BTS – Victory Monument – DMK
Vliegveldbus uit de Don Muang airport diensten routes met een frequentie van 20 minuten en elke route duurt ongeveer 60-80min per reis. Het tarief voor vliegveldbus bedraagt 30 baht per persoon per reis.

Met de bus

Bij het kopen van tickets voor bussen uit Bangkok, is het best om overslaan van reisbureaus en hun eigen bussen, waarvan tarieven een premie van 50 tot 100 procent over regelmatige regering tarieven zijn, en de bus tickets direct bij Bangkok's drie openbare busterminals. Deze bussen zijn veel goedkoper, over het algemeen veiliger, comfortabeler en u zal niet scam op een aftandse minibus halverwege langs de weg. Elk van deze lange afstand busterminals dienen een andere richting. Doelbewust bevinden zich in af-centrale locaties, dus de lange-afstands-bussen voorkomen de congestie van het zware verkeer in het centrum van de stad dat. Pas op voor de zogenaamde toeristische informatie stand op de tweede verdieping van Hua Lamphong treinstation, want dat is een reisbureau in vermomming, het aanbieden van dure bus reizen naar populaire bestemmingen Thailand. Zij zijn gekend om te overdreven vriendelijke personen in uniform officieel uitziende om klanten te verleiden werkzaam.

Met de trein

De Braziliaanse Railway van Thailand, serveert Bangkok met het spoorlijnen vanuit alle vier richtingen van Thailand.

Hualamphong-treinstation is het belangrijkste station, vlakbij Yaowarat en geserveerd door eigen MRT station. Het is een grote en verrassend handig station gebouwd tijdens het bewind van koning Rama VI. Het werd gespaard van de bombardementen in de Tweede Wereldoorlog op verzoek van de Thaise verzetsbeweging.

Kaartjes voor treinen verlaten van dezelfde of de volgende dag kunnen worden gekocht op de items onder de grote schermen. De Advance Booking Office is gelegen aan de rechterkant van de platforms zoals u naar hen lopen en heel overzichtelijk is. U kunt uw stoel/ligplaats selecteren uit een plan van de trein, en betalingen per creditcard worden geaccepteerd. Terwijl de officiële e-ticketing systeem niet meer functioneren, kan u een e-ticket met een Agentschap (tegen THB 100 servicekosten), boek met uw afgedrukt kaartje pakte direct bij de Hua Lamphong station, tweede verdieping, op het Bureau met grote groene "12GO" label. Er zijn alleen eerste en tweede klas airconditioning slaper tickets beschikbaar.

Per schip

Niet veel mensen komen naar Bangkok per schip, maar er zijn sommige cruiseschepen die dicht bij de stad komen. Grote schepen moeten dokken in Laem Chabang haven, ongeveer 90 minuten ten zuidoosten van Bangkok en ongeveer 30 minuten ten noorden van Pattaya.

Het is mogelijk om vooraf een taxi online boeken om kosten te besparen — 1790 baht voor een Handvest van de sedan naar Bangkok (inclusief benzine en tol tarieven). Een taxi-servicedesk is ook beschikbaar op de kade, maar kosten woekerprijzen prijzen voor een reis naar Bangkok — een maar liefst 2600 baht aan charter een taxi (4 passagiers), of zo'n 5000 baht aan charter een minibus (meestal 11 zitplaatsen). Iets lagere prijzen kunnen worden gevonden door te lopen naar de hoofdweg, ongeveer 4000 baht voor een minibus, maar zelfs deze tarieven zijn nog steeds bijna het dubbele van het normale tarief in de tegenovergestelde richting. Betere deals mogelijk rondreizen (zelfs als de volgende dag terug te keren).

Frequente eerste- en tweederangs busdiensten Laem Chabang rechtstreeks verbinding maken met Bangkok's Eastern Bus Terminal (Ekkamai); minder frequent directe services worden uitgevoerd naar de noordelijke Bus Terminal (Mo Chit). Een eersteklas airconditioned bus (blauw en wit) aan beide duurt 90min of minder; het tarief is ongeveer 100 baht. Een snelle manier om in centrum te krijgen is aan boord van een bus Ekkamai-gebonden en dan vroeg uitstappen op het On Nut, waar u kunt hop op de Skytrain. De bus stopt hier altijd als een passagier hierom vraagt.

Southbound bussen onderweg naar Pattaya kunnen worden aangehouden bij de stoplichten op Sukhumvit Road in Laem Chabang. Deze zijn zeer frequent (minstens 10 per uur), en kosten minder dan 50 baht.

Met de auto

Krijgen in Bangkok met de auto is niet een goed idee, zo kunt u gemakkelijk afval helft een dag te wachten in het verkeer gewoon om naar de andere kant van de stad. Drie belangrijke wegen leiden naar Bangkok vanuit alle richtingen van Thailand. De beste manier om naar Bangkok uit Noord-Thailand is onderweg Phahonyothin (Route 1), die afkomstig is van Mae Sai in de buurt van de grens Myanmarees rijden.

Sukhumvit Road (Route 3) komt uit de steden in Oost-Thailand, zoals Trat, Pattaya en Chonburi.

Weg van de Phetkasem (Route 4) moet een van de langste wegen in de wereld, zoals het komt helemaal van de Maleisische grens serveren van Zuid-Thailand.

Om te verlichten de congestie op deze snelwegen, is een nieuw systeem van snelwegen ontstaan die in de toekomst zal worden uitgebreid. De nieuwe Bangkok-Chonburi snelweg (snelweg 7) dekt de reis van Chonburi en Pattaya. Dan is er de Kanchanaphisek nationale snelweg (snelweg 9 of "buitenste ringweg"), waardoor een gigantische lus rond Bangkok serveren de meeste satellietsteden eromheen, zoals Nonthaburi en Samut Prakan.

Omzeilen

De eerste fase van Bangkok's ambitieuze openbaar vervoerssysteem is nu voltooid, het openbaar vervoerssysteem van de stad is vrij efficiënt en handig, maar er is nog steeds een behoorlijke hoeveelheid ruimte voor verbetering van het systeem integratie.

De stad, net als vele ontwikkelingslanden steden, lijdt aan paralytic files regelmatig gedurende de dag. In de spitsuren, is het wellicht de moeite waard openbaar vervoer te combineren door verschillende middelen. Bijvoorbeeld: stijgen over files door skytrain naar het station dat zich het dichtst bij uw bestemming en vervolgens het nemen van een taxi voor de laatste etappe.

Bangkok is een van de meest interessante steden in de wereld en staat bekend als nummer één voor het landschap. Misschien zou u graag willen weten hoe om te gaan rond de stad. Er zijn veel verschillende manieren om te gaan rond Bangkok. Bijvoorbeeld met behulp van bussen of taxi's, of misschien zelfs op het water met een veerboot of de OV-systemen van BTS en MRT.

SkyTrain

De BTS Skytrain verdient een bezoek gewoon voor de Disneyland ruimte-ageness hiervan. Gebouwd in een wanhopige poging om het verlichten van Bangkok de krankzinnige verkeer en vervuiling, de Skytrain behandelt de meeste van de binnenstad en is vooral handig voor het bezoeken van Siam Square. Er zijn twee lijnen: het licht groene Sukhumvit-lijn langs Sukhumvit Road, Siam Square en vervolgens volgt Phahonyothin-weg naar het noorden, waar het eindigt in Mo Chit (N8), vlakbij de Chatuchak Weekend markt. De donkere groene Silom-lijn begint in Thonburi, passeert de Express boot pier op Saphan Taksin (S6), gaat door het gebied van Silom en eindigt bij nationale stadion (W1), rechts naast de MBK-Center. Beide lijnen komen samen op Siam (CEN), waar u kunt interchange ertussen. Helaas, er is geen station in de buurt van Khao San Road, maar kun je de Express boot vanaf Phra Arthit Pier naar Pier van Sathorn, waar u op de Skytrain overschakelen kunt.

Metro

De MRT eindelijk geopend in juli 2004. Voor nu er slechts één regel is, de blauwe lijn die verbindt het centrale Hualamphong-treinstation naar het noordelijke Bang Sue treinstation, Silom, Sukhumvit, Ratchadaphisek en gebied rond Chatuchak Weekend markt in Phahonyothin doorheen. Er zijn knooppunten naar de Skytrain op Silom, Sukhumvit en Chatuchak Park stations.

Toeristen de metro niet zoveel als de Skytrain gebruiken, maar er zijn sommige nuttig stopt. Het eindpunt bij Hua Lamphong biedt een goede toegang tot Yaowarat. Als you gonna de Chatuchak Weekend markt, niet uitstappen op Chatuchak Park, maar een halte verder op Kamphaeng Phet gaan als het daalt u recht binnen de markt.

Metro tickets zijn niet uitwisselbaar met Skytrain tickets. Ritten starten vanaf 16 baht en zijn gebaseerd op afstand; pre-paid kaarten van maximaal 1.000 baht zijn ook beschikbaar. Voor enkele rit tarieven, wordt een ronde plastic token gebruikt. Het is elektronische: Golf het gewoon door de scanner in te voeren; deponeren in een sleuf door de exit gate verlof.

Tas-controles plaatsvinden bij de ingang naar elk station. Het is meestal niets meer dan een snelle blik binnen, tenzij u op zoek bent bijzonder verdachte.

Per boot

Chao Phraya Express boot

Een ritje op de Chao Phraya rivier moet hoog op de agenda van elke toerist. De goedkoopste en meest populaire optie is de Chao Phraya Express boot, in feite een aquatische bus varen op en neer de rivier. De basisdienst lagen van Wat Rajsingkorn (S4) helemaal Noord naar Nonthaburi (N30), met haltes bij de meeste Rattanakosin van belangrijke bezienswaardigheden zoals de Grand Palace (bij Tha Chang) en de Wat Pho (bij Tha Tien). De dichtstbijzijnde pier naar Khao San Road is Phra Arthit. Voer de uitdrukkelijke boot op de talrijke pieren en betalen voor de reis op ticket verzamelaar, die zal tot u met een lange metalen cilinder. Bij sommige grotere pieren kan je het ticket voor het instappen. Wanneer de metalen cilinder dame u nadert, enkel laat haar het ticket dat je gekocht op de pier.

De verschillende boot lijnen worden aangegeven door de kleuren van de vlaggen bij de bovenkant van de boot. Deze vlaggen kunnen verwarrend; denk niet dat de gele Konings vlag correspondeert met de gele lijn vlag! Er is een basic "geen vlag" lijn (9, 11 of 13 baht), die langs alle de pieren gaat, maar het draait alleen tijdens spitsuren (M-F 06:20-8:05 en van 15:00-17:30) en is vrij traag. Het is beter om de sneller geel (19 of 28 baht, M-F 06:15-08:10 en 15:30-18:05) en oranje (15 baht, dagelijks 06:00-19:00) vlag lijnen, maar u er zeker van waar je naartoe gaat als ze niet overal stoppen. De gele lijn is de snelste, maar is best vermeden als het slaat veel populaire attracties (met inbegrip van Khao San Road, het Grand Palace en Wat Pho). De oranje lijn is uw beste weddenschap, want het heeft betrekking op de belangrijkste toeristische gebieden en ook vrij snel is.

Naast de workaday express boot is er ook een blauw gemarkeerde toeristische boot die stopt bij een verschillende subset van pieren, biedt commentaar in het Engels en kosten 150 baht voor een dagpas. Enkele reis zijn 40 baht. De boten zijn iets meer comfortabel en kunnen worden overwogen als u wilt cruise op en neer de belangrijkste toeristische bezienswaardigheden. Ze alleen opereren eenmaal per 30 minuten en stoppen door 15:00. Zorgvuldig ben aangezien zij u de (goedkopere) oranje vlag regelmatige boot komt niet voor vrij een tijdje vertellen kunnen (zoals ze zijn agressief touting voor business), maar soms is dit niet de waarheid. Als u wilt dat de toeristische ervaring met gids en (zeer) luidspreker commentaar, vaak onverstaanbaar, dan is dit de keuze voor jou. Nochtans, zijn ons ervan bewust dat u volledig gerechtigd om te voeren de openbare pieren (degene met de blauwe letters op een witte achtergrond met pier nummers op hen) en de oranje vlag boot krijgen als dit openbare plaatsen zijn en u een ticket hoeft voordat je aan boord van de boot van comfortabele en snelle oranje-vlag.

De bewegwijzering van de pieren is duidelijk, met genummerde pieren en Engels route kaarten. Sathorn (Taksin) pier is "Centraal" station, dubbed als het biedt een snelle uitwisseling naar Saphan Taksin BTS station. De boten worden uitgevoerd om de 5-20 minuten van zonsopgang tot zonsondergang (ongeveer 06:00-19:00), dus negeren elke rivier taxi touts die proberen u om anders te overtuigen.

Vele pieren worden ook geserveerd met kruis-rivier veerboten. Deze zijn met name handig voor het bereiken van Wat Arun of de vele pieren op de Thonburi kant van de rivier. Cross-rivier veerboten lopen rond elke 10 minuten en kost slechts 3 baht — betalen bij de kiosk op de pier en vervolgens Maak een wandeling door de tourniquet.

Gezien Saep Express boot

De Saen Saep Express boot serveert het lange Saen Saep kanaal, een van de resterende kanalen (khlong) waarmee doorstromen naar Bangkok. Meestal gebruikt door de lokale bevolking aan het woon-werkverkeer, de service is goedkoop en krijg je te zien de 'achterkant' van de buurten, zogezegd. Ook, het is immuun voor Bangkok's beruchte files. De totale afstand ligt op 18 kilometer en de treindienst voert van 05:30-20:30.

Ze zijn relatief veilig — uw stap gewoon kijken wanneer instappen en uitstappen als ze niet bij de pier voor lang stoppen en niet het vuile water laat in je ogen krijgen. Voorkom spatten en zijn de boten uitgerust met weinig gordijnen die u kunt verhogen door op een koord te trekken, maar ze hebben bij elke halte worden verlaagd, zodat mensen aan boord klauteren kunnen. Het is beter om te zitten dichter naar de voorkant van de boot verder uit de buurt van de motor die heel luid kan zijn. De prijs (10-20 baht) te betalen aan de onverschrokken dragen van de helm ticket-verzamelaars die klauteren rondom aan de buitenkant van de boot, ducking op bruggen, zoals het vaten neer het kanaal. Druk op de groene 'bell'-knop als u wilt uitstappen bij de volgende pier, die anders de boot misschien gewoon overslaan. De pieren nu hebben zelfs (kleine) borden in het Engels, met uitzondering van The Mall Bangkapi pier, en het is niet duidelijk dat je bij de Wandelgalerij van de kanaalboot.

Het kanaal loopt parallel aan Phetchaburi Road, en biedt de makkelijkste toegang van de gouden berg in Rattanakosin (en in de buurt van Khao San Road) tot Siam Square en Pratunam. Deze lijn heet de Golden Mount lijn treffend en loopt van Panfa Leelard pier naar Pratunam pier in het centrum. Als u uw reis dan Pratunam voortzetten wilt, moeten passagiers veranderen er boten. De NIDA lijn begint bij Pratunam en hoofden Oost naar Sukhumvit en Ramkhamhaeng. Vasthouden aan uw ticket.

Rivier taxi

Tot slot, voor reizen buiten de ingestelde routes, kunt u huren een taxi van de lange staart rivier op elke grote pier. Deze zijn vrij duur en zal proberen om een vergoeding van maar liefst 1.000 baht/h voor buitenlanders, maar met enkele koehandel kunnen zij geschikt voor kleine groepen. Om te omzeilen de maffia-achtige touts die proberen om een grote snede voor iedere rit, eens voor de prijs van de kortst mogelijke rit (30min), vervolgens onderhandelen direct met de kapitein wanneer aan boord.

Met de taxi

Gemeten taxi

Gemeten taxi's zijn een snelle en comfortabele manier om rond de stad, ten minste als het verkeer je weg stroomt, maar wees gewaarschuwd dat Bangkok taxichauffeurs berucht zijn voor het vinden van manieren om de aanloop van het tarief voor buitenlanders; aandringen dat de meter wordt gebruikt, en als de bestuurder beweert dat uw bestemming is gesloten, dat hij niet weet waar het is, of als hij probeert te nemen elders, gewoon je uit de taxi. Alle taxi's zijn nu gemeten en voorzien van airconditioning: de afkomstig vergoeding is 35 baht en de meeste ritten binnen het centrum van de stad kost minder dan 100 baht. Er zijn geen toeslagen (behalve vanaf de luchthaven), zelfs 's nachts; geloof niet dat chauffeurs die proberen om u te vertellen anders. Een rood teken op de voorruit, betekent als verlicht zijn, dat de taxi beschikbaar is.

Tuk-tuk

Tot slot, wat zou Bangkok zijn zonder de hekel aan veel, geliefde tuk-tuks? U weet hen wanneer je ze horen, en je ze haat als je ze ruikt — deze driewielige constructies blaze rond Bangkok verlaten van een zwarte wolk van smog in hun kielzog. Voor iets meer dan een 5-10 min uitstapje of enkel de ervaring, zijn ze echt niet waard de prijs maar het kan nog steeds plezierig voor de mensen die naar Thailand komen — en, als je ze wegkomen met het laat, de prijs zal meestal 4 of 5 keer wat het moet toch (die voor Thais, is ongeveer 30% minder dan het equivalent, gemeten taxi-tarief).

Aan de andere kant, kan je soms rijden gratis als u akkoord gaat met het bezoeken van toeristische kleding of sieraden winkels (waardoor de tuk-tuk chauffeur brandstof coupons en commissies voor brengen klanten). De winkels verkopers zijn opdringerig, en proberen te scam je met slechte kwaliteit pakken of "gems" die in feite waardeloos stukjes gesneden glas. Maar meestal bent u vrij om te vertrekken na 5-10min van het browsen. Bezoekers moeten wel oppassen, soms one-stop annuleertekenzwenking tot drie en uw tuk-tukbestuurder wellicht niet geïnteresseerd in het nemen u waar u moet gaan zodra hij zijn brandstof coupons heeft. Ook met Bangkok's dichtbevolkte, drukke verkeer is het zeker om te verspillen uur van uw tijd, zo niet de hele dag.

Als u nog steeds proberen de tuk-tuk wilt, hagel altijd een bewegende tuk-tuk van de hoofdweg. Op toeristische plekken liggen deze tuk-tuk-chauffeurs in afwachting te verstoren uw reizen plannen. Altijd eens over een prijs alvorens de tuk-tuk. Ook worden glashelder over uw bestemming. Als zij beweren dat uw bestemming is gesloten voor de dag, en het aanbod om u naar andere nabijgelegen toeristische plekken, aandringen op uw bestemming of uitstappen. Als je een all-man-partij, zullen tuk-tuk chauffeurs soms gewoon uw bestemming volledig negeren en beginnen rijden u naar sommige bordeel ("beautiful girls"). Voortdurend en krachtig aandringen op gaan alleen naar uw bestemming; of in plaats daarvan een gemeten taxi nemen.

Een songthaew is een geconverteerde pick-up truck die meestal de rug sois in woonwijken dient. Ze hebben vier wielen in plaats van drie, twee banken in plaats van een gewoonlijk, uitgevoerd op benzine in plaats van LPG en lijken op een kleine vrachtwagen. De meiden en de lokale bevolking hebben de neiging om ze te gebruiken om terug te keren uit de markt met ladingen van boodschappen of voor snelle reizen als ze beschikbaar zijn. Het tarief is zeven baht, die wordt betaald aan de chauffeur wanneer u uitstappen. Noch de route als het tarief is onderhandelbaar. Gewoon een golf omlaag en hop in de toenmalige ring de bel als u wilt uitstappen en het stuurprogramma van de hand 7 baht. Geen Engels wordt gesproken en er is geen behoefte om te spreken met de bestuurder hoe dan ook.

Wat te zien

Meeste van Bangkok bezienswaardigheden is geconcentreerd op het eiland van Rattanakosin, vaak aangeduid als de "oude stad". Van Bangkok's honderden tempels make-up de Grand Palace, Wat Pho en Wat Arun meestal in de top 3. De Grand Palace heeft een enorme grootte, dus verwacht te besteden ten minste een volledige ochtend of middag er. Op het terrein van het paleis is Wat Phra Kaew, de heiligste boeddhistische tempel van Thailand. In tegenstelling tot andere tempels, het is niet een gebouw, noch zijn er woonruimte voor monniken. In plaats daarvan, is het een verzameling van zeer ingerichte heilige gebouwen en monumenten. Een van haar gebouwen huizen de Smaragdgroene Boeddha, en terwijl u niet zou van haar omvang verwachten mogelijk, is de heiligste Boeddha beeld van Thailand. Helaas is de toegangsprijs heel steil (500 Bhat, augustus 2016) voor wat je krijgt. Er zijn in principe slechts twee gebouwen die u kunt invoeren en het hele gebied is absoluut overvol. Enorme ladingen toeristen overal, het voelt als een dierentuin of Disneyland. Het ruïnes soort van de ervaring.

In de buurt is Wat Pho, thuisbasis van's werelds grootst liggende Boeddha afbeelding en een beroemde massage school. Entree is 100 Bhat en krijg je een gratis water + u uw flessen water in kan vullen. Met betrekking tot het ticket zijn open tot 6:30 pm. (augustus 2016). Neem de veerboot over de Chao Phraya-rivier naar Thonburi voor de uitstaande Wat Arun. De hoofdstructuur is ongeveer 60-88 meter hoog en is omgeven door vier kleinere prangs. Het is één van Thailand's meest pittoreske tempels, en is gegraveerd op het binnenste gedeelte van alle tien-baht-munten. Het is zo herkenbaar dat het zelfs werd het logo van de Tourist Authority of Thailand (TAT). Als je goed kijkt, ziet u dat het mooi is versierd met kleurrijke gebroken Chinees porselein stukjes. Het momenteel wordt gerenoveerd en de meeste wordt behandeld in de steigers. Klimmen is ook verboden als gevolg van de renovatie. Rubriek terug naar Rattanakosin, zijn er vele andere belangrijke tempels die je bezoeken kon, met inbegrip van de gouden berg, Wat Suthat en Wat Ratchanaddaram.

Niet weggooien het toegangsbewijs voor de Grand Palace, zoals het gratis toegang tot het Dusit paleis in Dusit geeft. Het is gelegen in een lommerrijke, gebied van de Europese-stijl gebouwd door koning Rama V om te ontsnappen aan de hitte van het Grand Palace. De belangrijkste structuur is het Vimanmek Mansion, aangeprezen als het grootste gouden teakhout huis in de wereld, maar u kunt uw hele dag doorbrengen in de musea indien gewenst. Er zijn vele musea in Bangkok met traditionele Thaise stijl residenties. De meeste bezoekers Neem een tour door Jim Thompson's House, de CIA-operatieve herenhuis geassembleerd door een combinatie van de zes traditionele Thaise stijl huizen, gunstig gelegen in de buurt van Siam Square. Verbod Kamthieng in Sukhumvit, M.R. Kukrit van erfgoed thuis in Silom en de Suan Pakkad paleis in Phahonyothin zijn niet zo indrukwekkend, maar nog steeds zorgen voor een leuke ervaring. Rattanakosin van musea zijn voornamelijk gewijd aan de geschiedenis en cultuur, met inbegrip van het Nationaal Museum (over Thaise geschiedenis en archeologische overblijfselen), het Museum van Siam en het Museum van koning Prajadhipok. Bangkok heeft een kleine, maar vocale kunst gemeenschap, en u zou willen bezoeken van de National Gallery of The Queen's Gallery, of één van haar talrijke kleinere galerieën verspreid over de stad. Siam Square beschikt over de onlangs geopende Bangkok kunst en cultuurcentrum heeft tijdelijke tentoonstellingen gedurende hele jaar.

Lumphini Park in Silom is het grootste park in centraal Bangkok, en een goede manier om te ontsnappen van de dampen. Backpackers rond Khao San Road, kunnen terecht voor Santichaiprakarn Park, een klein maar leuk park langs de Chao Phraya-rivier met een luchtig sfeer, meestal met locals jongleren of beoefenen van trucs. Het is gebouwd rond de 18e-eeuwse Phra rhesie Fort met een mooi uitzicht op het moderne Rama VIII tuibrug. Dierentuinen en dierlijke boerderijen zijn enkele van de meer populaire toeristische attracties in Bangkok, maar ook vóór een bezoek, wees u ervan bewust dat het welzijn van dieren in Thailand is niet strikt geregeld. Slechte leefomstandigheden van de dieren en de ontoereikende veterinaire zorg zijn voorbeelden van de trieste mishandeling van de dierenpopulatie. U kan niet misgaan op de koningin Saovabha Instituut Snake Farm in Silom, omdat het personeel goede zorg van hun slangen neemt en ze een baan hebben voor het informeren van het publiek over de risico's verbonden met hen. Een andere aardige familie attractie is Siam Ocean World in Siam Square. Het heeft een steile prijskaartje, maar in ieder geval krijg je te zien de grootste aquarium in Zuidoost-Azië.

PAK NAM tempel ligt op Petch Kasem weg. Deze plek is vrij rustig omdat minder mensen gaan er. Naast de tempel is er een grote gracht gelegen voor u om te voeden van de vissen. En de architectuur hier is ook zeer aardig en zo geweldig dat de muur van deze tempel netjes gesneden is om te beschrijven over de geschiedenis van het boeddhisme en de meeste van de delen van deze tempel zijn samengesteld uit teak hout.