Gratis wijzigen of annuleren

Tot 24 uur voor het ophaaltijdstip

Gratis wijzigen of annuleren
Laagste Prijs Garantie

Bespaar tot 50% op autoverhuur

Laagste Prijs Garantie
Alle prijzen zijn inclusief

Onze prijzen zijn inclusief CDW, diefstal cascoverzekering, luchthaventoeslag, belastingen etc.

Alle prijzen zijn inclusief

Riyad Luchthaven AUTOVERHUUR | Huurwagen Riyad Luchthaven

Vind een goedkope huurauto met Express Auto Huren in Riyad Luchthaven. Kijk niet verder, wij bieden hier U een all-inclusieve prijsvergelijking tussen meerdere autoverhuur merken. Vul uw gewenste pick-up locatie in en selecteer Uw reisdatums. Dan krijgt U een eenvoudige real-time overzicht waar U alle autoverhuur bedrijven kunt vergelijken in Riyad Luchthaven.

GEEN PROBLEMEN MET VERZEKERINGEN!

Als U boekt met ons heeft U geen problemen na aankomst in Riyad Luchthaven met extra verzekeringen of andere verkoop trucs. Onze prijzen zijn over het algemeen inclusief; all-risk verzekering, diefstal verzekering, aansprakelijkheids verzekering en een onbeperkt aantal kilometers. De all-risk verzekeringen hebben meestal een eigen risico tussen de 300 en 1500 euro en deze eigen risico kunt U ook afkopen voor een klein bedrag tijdens U boeking online. Wat ook belangrijk is dat U een reservering kunt veranderen of opzeggen tot 24 uur voor het ophalen van de auto in Riyad Luchthaven.

BETERE PRIJZEN DAN ALS U DIRECT BOEKT

Vanwege onze grote volumes kunnen wij huurauto's goedkoper aanbieden in Riyad Luchthaven dan wanneer je direct boekt met het autoverhuurbedrijf. Kijk zelf op hun website en U zult zien dat onze prijzen lager zijn dan op hun site. Het verschil kan oplopen tot 40% goedkoper. Wij werken met meer dan 1100 autoverhuur bedrijven over de hele wereld. Wacht niet meer en neem een kijkje naar onze autoverhuur aanbiedingen in Riyad Luchthaven!

Onze populairste bestemmingen in Riyad Luchthaven

Riyad - Luchthaven

Domestic Terminal, Riyadh

Riyadh Airport - King Khalid International Airport - Terminal 1

King Khalid Intl Airport, Terminal 1 Airport Road, Riyadh, 11483

Al-kharj

Near Almarai Head Office, Riyadh

Riyadh - Kingdom Tower

King Fahad Road, City Center Near Kingdom Tower, Riyadh

Riyadh - Golden Tulip Andalusia Hotel

Olaya Street P.o Box 57749, P.o Box 57749, Riyadh, 11584

Riyad

King Abudllah Road, Riyadh, 11623

King Khaled International Airport

Domestic Terminal, Riyadh

Riyadh Central

King Abdullah Road, Central Province, Riyadh

Riyadh - Golden Tulip Al Nasiriah Hotel

Al Maather Street-al Nasiriah Quarter-unit2, Quarter-unit2, Riyadh, 3389

Riyadh - Mena Hotel

Olaya Street P.o. Box 14393, P.o. Box 14393, Riyadh, 11424

Riyad Luchthaven Informatie

Riyad is de hoofdstad van Saoedi-Arabië, ligt iets ten oosten van het centrum van het land in het hart van de helling van de Tuwaig.

Begrijpen

Riyad wordt beschouwd als de meest geregen van het Koninkrijk grote drie steden. Met de meeste vormen van entertainment verboden, enkele bezienswaardigheden en een brutale klimaat, is Riyad meestal een zakelijke bestemming. Hoewel iedereen houdt zich aan de thawb van de dress code voor mannen en abaya voor vrouwen, misschien kom je vele Saoedies in Westerized kleding. Engels wordt gesproken door de meeste Saoedi's (meeste in Riyad het goed spreken), evenals de meeste buitenlanders.

Afdrukstand

Riyad is enorm en uitgestrekte. De hoofdwegen zijn koning Fahd Rd, die loopt van Noord naar Zuid door de stad, en Makkah Rd (aka Khurais Rd), die loopt van west naar Oost, elkaar kruisen in Cairo Square — die is eigenlijk gewoon een klaverblad uitwisseling.

De moderne zakelijke districten van Olaya en Suleimaniyah, met de meeste kantoren en betere hotels, zijn ten noorden van Makkah Rd. Hier Riyadh van twee wolkenkrabbers serveren als handige oriëntatie punten: Faisaliah Tower (de puntige ene) is aan het zuidelijke einde van Olaya, terwijl Kingdom Centre (de flesopener) aan de noordzijde. Beide bevinden zich tussen koning Fahd Rd en de parallelle verkeersader van Olaya Rd, die de belangrijkste luxe winkelstraat van Riyad.

De historische kern van Riyad is ten zuiden van Makkah Rd. Het district al-Murabba gastheren het uitgestrekte terrein van het koning Abdul Aziz Historical Park, thuisbasis van het Nationaal Museum en het paleis van Murabba, terwijl een kilometer naar het zuiden de dichte wirwar van al-Bathaa is, host naar de stad de goedkoopste voedsel, onderdak en winkelen en de hub van het netwerk van de minibus. Verder naar het zuiden is nog Deira, gecentreerd op het plein, dat heeft sougs (traditionele markten), het Masmak Fort, als Sa'ah van de gouverneur kantoren en meer morbide, de gronden van de uitvoering.

Klimaat

Gelegen in het midden van het land, lijdt Riyadh het ergste van Saoedi-Arabië's klimatologische extremen. Zomertemperaturen regelmatig hoger zijn dan 50° C, terwijl de wintertemperaturen kunnen dalen tot net boven nul. Het hele jaar droog heeft bone, en wanneer de wind blaast de stad is vaak bedekt met een waas van zand. Nochtans, terwijl de zomers zijn warm laaiend, zijn zij niet vochtig, die gaat een manier om de pijn te verlichten. Zomeravonden zijn over het algemeen aanvaardbaar en een ontmoetingen zelfs de occasionele koele bries, vooral aan de rand van de stad.

Let op dat in de afgelopen jaren, het klimaat in dit deel van de wereld evenals heeft geweest verschuiven. Temperaturen in de buurt van 50° C zijn meestal alleen bereikt einde van juli en augustus. In 2009, sloeg de temperatuur in Riyad 48° C medio juni. Vooral als je een pak dragen, is het noodzakelijk om uit de zon te blijven.

Krijgen

Riyad is een lange weg van overal, dus kansen zijn vrij hoog dat u zult arriveren per vliegtuig.

Met het vliegtuig

Riyad van King Khaled Airport (RUH) ligt ongeveer 35 kilometer ten noorden van de stad. Een grote, architectonisch opvallende structuur in wit en woestijn bruin, hypermoderne wanneer geopend in 1983, het redelijk goed is verouderd, maar blijft een beroemde saaie plek om te blijven steken in. Echter FRAPort, de eigenaren van Duitslands Frankfurt airport, hebben onlangs begonnen met het beheren van KKIA en zijn langzaam verbetert dingen. Redelijk ruime winkelgebieden kunnen nu worden gevonden in terminals 1 en 2, er is een keuze uit koffie snack winkels en nieuw licht en ruim, als een beetje warm, Lounges zijn opengesteld voor het bedrijfsleven en de klassen van de eerste op het bovenste niveau van de rechterkant van terminal 1 (door Gates 17/18/EG) waar de oude weergavegebied was. Houd er rekening mee dat sommige luchtvaartmaatschappijen zijn niet een partnerschap aangegaan met Lounge en er een last van SAR160 is (zakelijke) of SAR210 (eerste) voor de luchtvaartmaatschappijen passagiers gebruik van de Lounges. De business class-lounge biedt gratis wi-fi, warm en koud buffet, en warme en koude dranken (en waarschijnlijk schoner toiletten!)

Er zijn drie terminals in gebruik, met Terminal 1 gebruikt door internationale vervoerders, Terminal 2 voor internationale vluchten van Saudi Arabian Airlines en Terminal 3 voor alle binnenlandse vluchten. De terminals zijn vlak naast elkaar en zijn aangesloten bij de aankomsthal, zodat overdracht betrekken sjouwen van uw spullen voor een paar honderd meter of meer verstandig, het inhuren van een portier om de klus te klaren. Het is ook mogelijk om te lopen tussen terminals 1 en 2 Zodra lucht-kant.

Met de trein

Riyad van treinstation ligt ongeveer in het midden van de stad, met vier treinen dagelijks naar Dammam via Al-Hofuf en Al-Hasa. Probeer te verschijnen van 30 minuten te vroeg, zult u moeten passeren van veiligheid voor het instappen.

Met de bus

Het centrale busstation ligt onhandig in de Azizia district ongeveer 17 kilometer ten zuiden van het centrum van de stad; verwachten te betalen ten minste SR30 voor een taxi om er te komen. Bussen van Dammam een draaglijk 4,5 uren duren, terwijl het een bestraffing 10-12 uur trek naar Jeddah of Mekka met verschillende stops onderweg.

Met de auto

De hoofdweg van de Oost-West via Riyad is snelweg 40 van Dammam en de causeway van Bahrein naar Khobar met andere wegverbindingen die vooral leidt tot het noorden van het Koninkrijk.

De meeste wegen zijn tarmacked, zij het in uiteenlopende niveaus van reparatie. Drijvende normen zijn iets verstandiger dan die van de stadscentra, maar voorzichtigheid is steeds geboden. Sommige snelwegen Zie zwaar gebruik van vrachtwagens en olietankers, vaak in konvooi.

Omzeilen

Riyad is heel veel een auto-georiënteerde stad, en openbaar vervoer in Riyad is slecht onderontwikkeld. Er zijn overal straat adressen in Riyad, maar normaal gesproken e-mail wordt bezorgd in postkantoor vakken. Krijgen rond vereist bezienswaardigheden in de buurt van de plaats waar u naartoe wilt weten.

Als u met uw eigen auto reist is het verstandig om te dragen een GPS-systeem. Plan uw route voor aanvang van de reis. Hoewel vele straten, wegen en bezienswaardigheden zijn gemarkeerd in zowel Arabisch en Engels, maar er zijn enkele belangrijke grote straten, wegen en uitgangen die nog steeds in Arabisch alleen zijn gemarkeerd.

Het is belangrijk om te voeren uw geldige identificatie (d.w.z. paspoort / identiteitskaart / Iqamah) te allen tijde. U kan ondervinden verkrijgen van accommodatie en grotere problemen kan optreden als je bij een van de controleposten van de stad gestopt bent (dit kunnen zowel permanent of tijdelijk). Niet zijnde kundig voor Toon geldige identificatie wanneer gevraagd door de politie kan u land in de gevangenis. Daarom is het ook raadzaam om details voor uw sponsor altijd bij de hand voor het geval dat u hulp terwijl uit en over nodig.

Riyad is het opbouwen van een metro-systeem, die in 2017 operationeel zal zijn.

Met de taxi

De meeste bezoekers rekenen op witte taxi's, die zijn overvloedig in het centrum van de stad kunnen echter moeilijker te vinden aan de rand of 's nachts. Stuurprogramma's zal meestal de meter zonder te vragen als u een vaste prijs niet voorstellen, en met een start tarief van de SR-5 en de meter tikt SR 1,60/km na de eerste kilometer, meest gemeten reizen binnen de stad kosten onder SR 30 gebruiken. Echter lokale bevolking meestal de voorkeur aan om van tevoren te onderhandelen over tarieven, en dit kan vaak goedkoper dan het gebruik van de meter: korte hop beginnen bij SR 10, een langere reis wellicht SR 15.

Alleenstaande vrouwen zijn wettelijk toegestaan om geregistreerde openbare taxi nemen, maar vele vrouwelijke bezoekers en expats kiezen niet te kiezen voor vervoer geboden door een hotel, hun bedrijf of samengestelde in plaats daarvan.

Het niveau van het Engels gesproken varieert van fatsoenlijke (ihb Indiase en Pakistaanse stuurprogramma's) tot onbestaande, dus probeer uit te vinden de naam van uw bestemming in Arabisch voordat u het hoofd af. Solo mannelijke reizigers wordt verwacht dat de hop in de voorste zitplaats, naast de bestuurder, terwijl vrouwen in de rug zitten moeten.

Stuurprogramma's zijn meestal vertrouwd met de plaatselijke bezienswaardigheden, maar u bent verwacht om te weten uw weg naar uw bestemming vanaf daar. Breng de kaart en het telefoonnummer van iemand op uw bestemming om te bellen voor een routebeschrijving.

Opmerking: Niet taxi vanaf de luchthaven, die door lokale Saoedies rijdt huren. Pakistan/Aziatische stuurprogramma's zijn over het algemeen betrouwbaar.

Met de bus

Flat-tarief minibusjes (SR 3) rumble de straten van Riyad, maar deze worden meestal gebruikt door arbeiders. Ze zijn heel moeilijk voor de toevallige bezoeker te gebruiken: er zijn geen geboekte stopt, en routes zijn meestal alleen in het Arabisch geschreven. Meeste routes convergeren op al-Bathaa, en de avontuurlijke bezoeker kunt proberen zijn geluk onderweg 9, die van al-Bathaa van Olaya Road loopt.

Met de auto

De beste optie voor reizen in Riyad is uw eigen auto, een ideale gedreven door iemand anders gebruikt om de voorwaarden, maar vele expats nemen de sprong te wagen en het rijden zelf. Het verkeer in Riyad is, door Saoedi-Arabië normen, vrij sane: alomtegenwoordige verhoogde bultjes op lane markeringen houden auto's min of meer reizen in rechte lijn, en politie radar-uitgerust op de grote snelwegen zappen de gekste van snelheidsovertreders. Toch, de lokale rijstijl liefdadigheid kan worden omschreven als "agressieve", met uitwijken uit de meest linkse rijstrook naar de afslag op een vier-baans snelweg wordt par voor de cursus en centrale Riyad jam van bijna dagelijks tijdens het spitsuur.

Wees u ervan bewust: vrouwen kunnen worden gearresteerd voor rijden. Het is verboden voor vrouwen om te rijden.

Op voet

De moderne, noordelijke helft van Riyad is zeer voetganger-vijandige, met 8-laned wegen gevuld met snelheidsovertredingen SUV's maken het oversteken van de weg een gevaarlijke oefening. Voetgangers bruggen zijn zeer weinig en zelfs bij stoplichten moet u houd een oogje op gekke stuurprogramma's. Voeg in de angstaanjagende zomerhitte, en het is niet verwonderlijk dat er niet te veel mensen rondlopen. In al-Bathaa, maar de situatie is bijna omgekeerd: sommige van de steegjes te smal of overbelaste voor auto's, en wandelen is de enige manier om rond.

Maar als je de onverschrokken type, wandelen langs zelfs de bredere wegen is een geweldige manier om te zien van de stad, zoals u zult ook worden afgeleid door de constante bijna-ongelukken tijdens het rijden in een taxi. Blijf in de schaduw, worden voorzichtig langs strekt zich uit zonder een voetpad (of degene die wordt geblokkeerd uit als gevolg van de bouw gaan op), en je zult wel goed.

Wat te zien

Bezienswaardigheden in Riyad is een frustrerend oefening in zorgvuldige timing: niet alleen zijn de meeste sites gesloten in het weekend (vr/za) en gebed tijden, maar bezoekuren worden gescheiden tussen mannen en gezinnen. De één reddende genade is dat veel sites open tot 21U blijven.

Musea en historische bezienswaardigheden

Masmak Fort, Dirah. 8 AM-middag en 4-9 PM op de Sat, ma, wo voor mannen, zon, di, do voor gezinnen. Het hart van de oude Riyad, dit was het Fort bestormd door koning Abdul Aziz en zijn mannen in hun gedurfde herovering van Riyad in 1902. Gerenoveerd in 2008 op een inch van zijn leven en de modder baksteen structuur nu lijkt alsof het gisteren was gebouwd, maar het museum binnen een goede baan doet van het vertellen van het verhaal van de inval en heeft een aantal fascinerende foto's van oude Riyad ook. Helaas, is de tweede helft gewijd aan het aanprijzen van de grootheid van de Sauds in alles, van landbouw tot onderwijs. Het Masmak Fort is gevonden rond het oudere deel van Riyad, samen met de aangrenzende gebieden van "Jabrah" of "Mikal".

Murabba Palace (Qasr al-Murabba), (naast Nationaal Museum). 6-9 PM zon-vrijdag Riyadh de tweede oude zon gedroogde steen paleis, gebouwd door koning Abdul Aziz nadat hij Masmak Fort veroverde en dacht hij moet bouwen iets moeilijker dat te veroveren. Dit twee verdiepingen tellende structuur ziet er inderdaad behoorlijk intimiderend, maar vergunningen zijn niet langer nodig te wagen binnen, vindt u bezienswaardigheden zoals het eerste koninklijke Rolls-Royce.

Nationaal Museum. Zo-ma, openen wij-Th 9-1 PM voor mannen, 4:30-9 PM gezinnen; TU 9-middag vrouwen alleen, 4:30-9 PM mannen; FR 4:30-9 PM gezinnen; Sa gesloten. Ongetwijfeld de hoogste ogen in Riyad, dit museum (geopend in 1999) gebeurt met de nieuwste technologie en is zeer toegankelijk voor bezoekers, met bijna alles wat in het Engels beschikbaar. Er zijn zoveel videopresentaties en mini-theaters dat u waarschijnlijk zou kunnen besteden een hele dag hier doen virtuele rondleidingen van Madain Salih of kijken re-enactments van de profeet Mohammed van Medina slag. Hoogtepunten zijn een kiswah doek waarop eens de Qaaba in Mekka. Helft van de tijd, maar het voelt meer als een propaganda-oefening dan een museum: het scherm van platentektoniek begint met een citaat uit de Koran, de geschiedenis van de Sauds is nogal airbrush, en de vertoning op de geboorte van Mohammed, te bereiken vanaf de botsing en het lawaai van de Jahiliyah (leeftijd van onwetendheid) door een roltrap omhoog binnenrijden met een kamer van rustgevende , pastel licht terwijl een koor van engelen zingt, heeft waarschijnlijk geïnspireerd een paar omzettingen tot de Islam. Opmerking: Veel taxichauffeurs zal niet herkennen van de Engelse naam, vraag naar de naburige Murabba Palace (Qasr al-Murabba) in plaats daarvan. SAR10.

Wadi Hanifa

Een rivierbedding droog en scherp gedefinieerde (wadi) begint ongeveer 40 km ten noorden van Riyad en loopt in een Noord-Zuid richting voor meer dan 120 km's, door de westelijke rand van de stad, bekend als Wadi Hanifah snijden. Wadi Hanifah was ooit de levensader van de ruimte van Riyad, rijk aan grondwater, gevuld met palmbossen en boerderijen en bezaaid met allerlei kleine steden en dorpen door de geschiedenis heen. In de afgelopen decennia, de Wadi is gebruikt als grote dumpplaats voor afvalwater, afvalwater en industrieel afval, maar een recente ambitieuze rehabilitatie project zojuist is afgerond. Een stuk van de 80 km loopt door westerse Riyad is nu in wezen een 80-km woestijn park, hoewel vele delen van de Wadi-vloer zijn bezet door particuliere landgoederen en bedrijven met een hoge muren. De Wadi heeft verschillende ingangspunten, maar misschien de gemakkelijkste route is door middel van koning Abdullah Road west langs de Universiteit en in de stad van Arqah. Uiteindelijk komt u bij een grote rotonde. Neem de afrit kop naar beneden in de Wadi. Volg de weg, zelfs als het winden en zijn weg door de Wadi weeft (wees niet geneigd om te schakelen op alle zijstraten). Uiteindelijk, bereik je een controlepost van de politie, naar links waarvan een een toegangspunt tot de Wadi-vloer. Een smalle verharde weg loopt langs de Wadi-vloer. Rubriek zuidwaarts, vindt uiteindelijk u aangewezen picknick en barbecue-plekken tegenover van de Wadi cliff-achtige muren.

Terwijl droog voor het grootste deel van het jaar, kunnen Wadi's zeer snel overspoelen met een matige hoeveelheid regen. Nooit een wadi aanpak tijdens de regen of zelfs de onmiddellijke nasleep. Zelfs kijkt uit over de rand van een wadi kunnen gevaarlijk zijn, zoals van de Wadi randen tijdens de regen afbreken kunnen. Jaarlijks worden aantal sterfgevallen gerapporteerd van plotselinge overstromingen overal in Saoedi-Arabië.

Al-Dir'iyyah

Gelegen op een heuvel met uitzicht op Wadi Hanifa, Al-Dir'iyyah, aan de noordwestelijke rand van Riyad, is het voorouderlijk huis van de Saudische koninklijke familie en diende als de hoofdstad van Saoedi-Arabië tot 1818. De ruïnes van de oude stad worden momenteel gerestaureerd en gerenoveerd en zijn dus afgesloten voor toeristen kan, maar de omgeving nog steeds moeite van het bezoek in de tussentijd.

Doen

Hoewel enkele Saoedies golfen, zijn er verrassend goed golfbanen rond. Het beste is de 18-holes baan in de Dirab Golf & Contry club een goede 30 minuten rijden ten westen van Riyad. Aardige lay-out met groene en uitnodigende gras, en de laatste 9 gaten zijn zelfs avondverlichting. Zij bieden tennis, zwemmen en paard rijden zo goed. Er is ook een heel mooi 9-holes korte afstand cursus verbonden met de Intercontinental Hotel bijna in het centrum van de dood van de stad. Nice maar korte - ook verlichte. Als u ongeveer 20 minuten naar het Noord-Oosten reizen vindt u een niet zo leuk woestijn cursus met bruin in plaats van de Groenen (het zetten gebied bestaan uit zand/olie mengsel in plaats van gras).

Hoofd west onderaan de weg van Makkah gedurende 30 minuten, en bereik je de rand van de helling van de Tuwaig. Zoals u de scherpe daling van de 200 meter van de Tuwaig helling op Najd-juiste aanbrengt, krijgt u een goed gevoel van de woestijn met de duinen en steunberen.

Rubriek ten noordoosten van de luchthaven naar de zandduinen van Thumama, een kan zich bezighouden met "dune bashing" in 4 x 4 SUV's of in de gehuurde ATV.

Saoedi-Arabië is voetbal-mad land en grote wedstrijden in het stadion van King Fahad trekt menigten van 50-70 duizend, een elektrische sfeer te creëren. Echter rekening mee dat voetbalstadions off limits voor vrouwen. Voor mensen die naar Riyadh / nieuwe verhuizen bewoners, de stad heeft een goed aantal vrij goed uitgeruste moderne fitnessruimte voor mannen, vrouwen hebben wel beperkte opties, fitnesscentra voor vrouwen zijn vooral in grote ziekenhuizen (bijvoorbeeld Hammadi ziekenhuis a, o koning Faisal specialist ziekenhuis).