Gratis wijzigen of annuleren

Tot 24 uur voor het ophaaltijdstip

Gratis wijzigen of annuleren
Laagste Prijs Garantie

Bespaar tot 50% op autoverhuur

Laagste Prijs Garantie
Alle prijzen zijn inclusief

Onze prijzen zijn inclusief CDW, diefstal cascoverzekering, luchthaventoeslag, belastingen etc.

Alle prijzen zijn inclusief

Beauvais Luchthaven AUTOVERHUUR | Huurwagen Beauvais Luchthaven

Vind een goedkope huurauto met Express Auto Huren in Beauvais Luchthaven. Kijk niet verder, wij bieden hier U een all-inclusieve prijsvergelijking tussen meerdere autoverhuur merken. Vul uw gewenste pick-up locatie in en selecteer Uw reisdatums. Dan krijgt U een eenvoudige real-time overzicht waar U alle autoverhuur bedrijven kunt vergelijken in Beauvais Luchthaven.

GEEN PROBLEMEN MET VERZEKERINGEN!

Als U boekt met ons heeft U geen problemen na aankomst in Beauvais Luchthaven met extra verzekeringen of andere verkoop trucs. Onze prijzen zijn over het algemeen inclusief; all-risk verzekering, diefstal verzekering, aansprakelijkheids verzekering en een onbeperkt aantal kilometers. De all-risk verzekeringen hebben meestal een eigen risico tussen de 300 en 1500 euro en deze eigen risico kunt U ook afkopen voor een klein bedrag tijdens U boeking online. Wat ook belangrijk is dat U een reservering kunt veranderen of opzeggen tot 24 uur voor het ophalen van de auto in Beauvais Luchthaven.

BETERE PRIJZEN DAN ALS U DIRECT BOEKT

Vanwege onze grote volumes kunnen wij huurauto's goedkoper aanbieden in Beauvais Luchthaven dan wanneer je direct boekt met het autoverhuurbedrijf. Kijk zelf op hun website en U zult zien dat onze prijzen lager zijn dan op hun site. Het verschil kan oplopen tot 40% goedkoper. Wij werken met meer dan 1100 autoverhuur bedrijven over de hele wereld. Wacht niet meer en neem een kijkje naar onze autoverhuur aanbiedingen in Beauvais Luchthaven!

Onze populairste bestemmingen in Beauvais Luchthaven

Beauvais - Luchthaven

Aeroport De Beauvais-tille, Beauvais, 60000

Beauvais Luchthaven Informatie

Parijs, de kosmopolitische hoofdstad van Frankrijk, is een van de grootste agglomeraties in Europa, met 2,2 miljoen mensen wonen in de dichte centrale stad en bijna 12 miljoen mensen in de gehele agglomeratie. Gelegen in het noorden van Frankrijk aan de rivier de Seine, Parijs heeft de welverdiende reputatie van de mooiste en meest romantische van alle steden, bezaaid met historische verenigingen en de resterende enorm invloedrijk in de rijken van cultuur, kunst, mode, food en design. Dubbed de lichtstad (la Ville Lumière) en de hoofdstad van de mode, is het thuis van's werelds mooiste en meest luxueuze modeontwerpers en cosmetica, zoals Chanel, Dior, Yves Saint-Laurent, Guerlain, Lancôme, L'Oréal, Clarins, enz. Een groot deel van de stad, waaronder de rivier de Seine, is een UNESCO World Heritage Site. De stad heeft de tweede hoogste aantal Michelin restaurants in de wereld (na Tokio) en bevat veel iconische monumenten, zoals de werelds meest bezochte toeristische site de Eiffeltoren, de Arc de Triomphe, de Notre-Dame, het Louvre Museum, Moulin Rouge en Lido, waardoor het de meest populaire toeristische bestemming in de wereld met jaarlijks 45 miljoen toeristen.

Districten

De stad Parijs zelf is officieel verdeeld in 20 districten genaamd arrondissementen, genummerd van 1 tot 20 in een rechtsom spiraal van het centrum van de stad (die kilometer nul wordt genoemd en bevindt zich op de voorkant van de Notre Dame). Arrondissementen heten volgens hun aantal. U zou bijvoorbeeld verblijf in "5", die zou worden geschreven als 5e in het Frans. De 12e en 16e arrondissement bevatten respectievelijk grote voorsteden parken, het Bois de Vincennes en het Bois de Boulogne.

U kunt uw eigen met behulp van onze kaarten. De verschillende toeristische informatiecentra en hotels in Parijs bieden ook verschillende stad en metrokaarten kostenloos: ze hebben alle nodige informatie voor de toerist.

Elk arrondissement heeft zijn eigen unieke karakter en de selectie van attracties voor de reiziger:

1e (1er). Het geografische centrum van Parijs en een geweldig startpunt voor reizigers. Het Musée du Louvre, de Jardin des Tuileries, Place Vendôme, Les Halles, Palais Royal, Comédie Française en Arc de Triomphe du Carrousel zijn allemaal hier te vinden.
2e (2e). Het central business district van de stad - de Bourse (de effectenbeurs van Parijs), de Opéra-Comique, Théâtre des Variétés, Passage des panorama's, Théâtre des Bouffes Parisiens en de voormalige Bibliothèque Nationale zijn hier gelegen.
3e (3e). Archives Nationales, Musée Carnavalet, Conservatoire des Arts et Métiers, Hôtel de Soubise, de tempel van de voormalige vesting en het noordelijke, rustiger deel van de Marais kunnen hier worden gevonden.
4e (4e). Notre-Dame de Paris, het Hôtel de Ville (stadhuis van Parijs), Hôtel de Sully, Rue des Rosiers en de Joodse Quartier, Beaubourg, Le Marais, Bazar de l'Hôtel de Ville, Mémorial de la Shoah, Centre Georges Pompidou, l'atelier Brancusi, Place des Vosges, Bibliothèque de l'Arsenal, Saint-Jacques toren en Parijse eiland Île Saint-Louis kan hier worden gevonden.
5e (5e). Jardin des Plantes, Muséum National d'Histoire Naturelle, Musée de Cluny, het Panthéon, Quartier Latin, Universités, La Sorbonne, Bibliothèque Sainte-Geneviève, Église Saint-Séverin, La Grande Mosquée, Le Musée de l'AP-HP bevinden zich hier.
6e (6e). Jardin du Luxembourg, alsmede haar Sénat, Place Saint-Michel, Église Saint-Sulpice en Saint-Germain-des-Prés kan hier worden gevonden.
7e (7e). Tour Eiffel en het Parc du Champ de Mars, Les Invalides, Musée d'Orsay, Assemblée Nationale en haar deelverzameling administraties, Ecole Militaire en Parijse mega-store Le Bon Marché kunnen hier worden gevonden.
8e (8e). Champs-Elysées, Arc de Triomphe, Place de la Concorde, le Palais de l'Elysée, Église de la Madeleine, Jacquemart-Andre Museum, Gare Saint-Lazare, Grand Palais en Petit Palais kan hier worden gevonden.
9e (9e). Opéra Garnier, Galeries Lafayette, Musée Grévin en Folies Bergère kunnen hier worden gevonden.
10e (10e). Canal Saint-Martin, Gare du Nord, Gare de l'Est, Porte Saint-Denis, Porte Saint-Martin, Passage Brady, Passage du Prado en Église Saint-Vincent-de-Paul kunnen hier worden gevonden.
11e (11e). De bars en restaurants van Rue Oberkampf, Bastille, Nation, nieuwe Joodse wijk, Cirque d'Hiver en Église Saint-Ambroise kunnen hier worden gevonden.
12e (12e). Opéra Bastille Bercy Park en Village, Promenade Plantée, Quartier d'Aligre, Gare de Lyon, Cimetière de Picpus, Viaduc des arts het Bois de Vincennes en de dierentuin van Vincennes vindt u hier.
13e (13e). Quartier la Petite Asie, Place d'Italie, La Butte aux Cailles, Bibliothèque Nationale de France (BNF), Gare d'Austerlitz, Manufacture des Gobelins, Butte-aux-Cailles en Pitié-Salpêtrière ziekenhuis kan hier worden gevonden.
14e (14e). Cimetière du Montparnasse, Gare Montparnasse, La Santé-gevangenis, Denfert-Rochereau, Parc Montsouris, Stade Charléty, Cité Internationale Universitaire de Paris en Parijs catacomben kunnen hier worden gevonden.
15e (15e). Tour Montparnasse, Porte de Versailles, Front-de-Seine, La Ruche en quartiers Saint-Lambert, Necker, Grenelle en Javel kan hier worden gevonden.
16e (16e). Palais de Chaillot, Musee de l'Homme, het Bois de Boulogne, Cimetière de Passy, Parc des Princes, Musée Marmottan-Monet, Trocadéro en Avenue Foch kunnen hier worden gevonden.
17e (17e). Palais des Congrès, Place de Clichy, Parc Monceau, Marché Poncelet en Square des Batignolles kunnen hier worden gevonden.
18e (18e). Montmartre, Pigalle, Barbès, Basiliek van de Sacré Cœur, Saint-Jean-de-Montmartre en Goutte d'Or kan hier worden gevonden.
19e (19e). Cité des Sciences et de l'Industrie, Parc de la Villette, Bassin de la Villette, Parc des Buttes-Chaumont, Cité de la Musique, Canal de l'Ourcq en Canal Saint-Denis kunnen hier worden gevonden.
20e (20e). Cimetière de Père Lachaise, Parc de Belleville en quartiers Belleville en Ménilmontant kan hier worden gevonden.
La Défense. Hoewel er geen officieel deel van de stad, is deze wolkenkrabber wijk aan de westelijke rand van de stad op veel bezoekers must-see lijsten voor de moderne architectuur en openbare kunst.
Buiten het centrum van Parijs heten de afgelegen buitenwijken Les Banlieues. schemaaaatically, die in het westen van Parijs (Neuilly-sur-Seine, Boulogne-Billancourt, Saint Cloud, Levallois) zijn rijke residentiële gemeenschappen. In het noordoosten zijn arme gemeenschappen, vaak bevolkt door immigranten.

Klimaat

Ligging in West-Europa, heeft Parijs een maritiem klimaat met koele winters en warme zomers. Het matigende effect van de Atlantische Oceaan helpt om extreme temperaturen in grote delen van West-Europa, waaronder Frankrijk. Zelfs in januari, de koudste maand, temperaturen bijna altijd hoger zijn dan het vriespunt met een gemiddelde hoogte van 6° C (43° F). Sneeuw is niet gebruikelijk in Parijs, hoewel het een paar keer per jaar zal vallen. De meeste van Parijs neerslag komt het hele jaar door in de vorm van lichte regen.

Zomers in Parijs zijn warm en aangenaam, met een gemiddelde hoogte van 25° C (77° F) in het midden van de zomer maanden. Lente en de herfst zijn normaal koele en natte.

Met het weer wordt zo prettig in de zomer, is het een geweldige tijd om te bezoeken.

Krijgen

Met het vliegtuig

Parijs wordt bediend door drie internationale luchthavens - voor meer informatie, met inbegrip van aankomst-/ vertrektijden, check de officiële sites.

Charles de Gaulle International Airport (Roissy)

IATA: CDG. De belangrijke hub-luchthaven naar het Noord-Oosten van de stad. Het is notoir verwarrend, zo dat er voldoende tijd voor de overdracht. Er zijn drie terminals:
Terminal 1, Terminal 2 (die is enorm en onderverdeeld in 2A tot en met 2G) en Terminal 3 (voorheen T9). De nieuwste uitzondering is terminal 2G die een apart gebouw en is alleen bereikbaar via navette/bus in 10-15min (bus bladeren iedere 20min) dus extra tijd te geven. De gratis CDGVAL shuttle trein verbindt de terminals samen.

Alles op deze luchthaven is erg duur, vooral voedsel. Als u vanaf Terminal 1 reist is het ook vermeldenswaard dat de food court op de CDGVAL verdieping, vóór de veiligheidscontrole ligt. Er zijn nauwelijks banken rond. Er zijn geen openbare douchefaciliteiten in de luchthaven. Air France salons hebben dergelijke voorzieningen en de lounges voor vertrek douches. Toegang tot de lounge is opgenomen voor eersteklas zakenreizigers en Air France. De leden van de Air France en de medewerkende frequent flyer-programma's kunnen toegang met voldoende status krijgen. Er is een mogelijkheid dat sommige lounges toegang aan reizigers op hun vluchten voor een vergoeding verlenen. Als je kijkt naar betalen voor toegang tot de lounge, Informeer bij het inchecken voor uw vertrek. Als u over een douche beschikken moet en uw frequent flyer-status (en charme) zijn onvoldoende om toegang tot een lounge te krijgen, hebben de luchthaven hotels over het algemeen kamers beschikbaar. (het Sheraton in Terminal 2 bij het station betalen €155).

Luchthaventransfers

Voor het verkrijgen van of naar Parijs, de trein RER, lijn B, heeft stations in T3 (vanaf waar u kunt neem de gratis CDGVAL shuttle trein naar T1) en T2. Treinen naar Parijs vertrekken elke 7-8 minuten en stoppen bij Gare du Nord, Galeries Lafayette, Saint-Michel-Notre-Dame, Luxemburg, Port-Royal, Denfert-Rochereau en Cité Universitaire. Volwassen tickets kosten €10 (februari 2015), en voor kinderen tussen 4-10 het tarief is €6.65 elke; dagkaarten zijn niet geldig voor reizen van en naar de luchthaven. De trein duurt ongeveer 35 minuten naar Gare du Nord en 45min naar Denfert-Rochereau, waardoor dit de snelste manier om naar de stad. Kaartjes kunnen gekocht worden via groene (soms blauw) geautomatiseerde ticketautomaten ("Billetterie-Ile-de-France") of via het ticket office onderhouden door vervoer autoriteit personeel. Waterbouwkundige werken in de buurt van CDG Terminal-1 en Aulnay-Sois-Bois stations worden uitgevoerd tussen 11 uur en middernacht elke dag, zodat u moet nemen een bus (bus) van Terminal 3 naar het station waar u de trein RER B naar Parijs kunt nemen. Het tarief is inbegrepen in het treinkaartje dat u koopt.

Orly International Airport

IATA: ORY. Deze luchthaven is ten zuidwesten van de stad, en geserveerd door een zuidelijke tak van de RER-B-lijn die gaat in de richting van Saint-Rémy-les-Chevreuse (niet Robinson). Deze oudere internationale luchthaven wordt voornamelijk door Air France voor vertrek van de binnenlandse en internationale vertrekpunten door Europese luchtvaartmaatschappijen. Orly is ongeveer 30 minuten van Parijs via de OrlyBus, die vertrekt vanaf Métro Denfert-Rochereau (ligne 4, 6); de prijs is €7,70. Er zijn bussen elke 10 minuten vanaf het Orly Sud (Platform 4) en het stopt bij Orly Ouest op weg naar de stad. Tickets kunnen worden gekocht bij een balie in de buurt van het bagageeisgebied of direct aan de balie in Platform 4. De tickets moeten worden eenmaal gevalideerd op de bus. Een andere optie is om Metro 7 Villejuif-Louis Aragon dan Tram T7 (afhankelijk van Athis-Mons, Porte de l'Essonne) naar de Aéroport d'Orly (niet Cœur d'Orly); Er is geen gratis overdracht tussen de Metro en de tram, maar het is aanzienlijk goedkoper dan de RER B en de Orlyval, moet u 2 tickets. De tram is langzaam maar mooi, geopend in 2013.

Met de trein

Parijs is goed verbonden met de rest van Europa met de trein. Er bevindt geen centrale station van Parijs en de zes verschillende stations zijn niet verbonden aan elkaar. Waarschijnlijk wil je te weten van tevoren op welk station arriveert uw trein, zodat beter kiezen voor een hotel en plan voor vervoer binnen de stad.

Gare du Nord, (10e), metrolijn: Gare du Nord - TGV treinen van en naar België, Nederland, en Keulen, Duitsland (Thalys), en het Verenigd Koninkrijk (Eurostar) en regelmatige treinen vanuit Noord-Europa. Passagiers komen met de trein van Charles de Gaulle Airport kunnen ook hier uitstappen.
Gare d'Austerlitz, (13e), metrolijn: Gare d'Austerlitz - regelmatig treinen van en naar het centrum en het zuidwesten van Frankrijk (Orléans, Limoges, Toulouse de lange weg), Spanje en Portugal en de komst van de meerderheid van de nachttreinen.
Gare de l'Est (10e), metrolijn: Gare de l'Est - ICE/TGV en naar Luxemburg, Saarbrücken, Kaiserslautern, Frankfurt en Stuttgart, München in Duitsland.
Gare de Lyon, (12e), metrolijn: Gare de Lyon - gewone en TGV treinen van en naar het zuiden en oosten van Frankrijk: Franse Alpen, Marseille, Lyon, Dijon, Zwitserland (door TGV Lyria): Genève, Lausanne, Neuchatel - Bern - Interlaken, Basel - Zürich en Italië.
Gare de Bercy, (12e), metrolijn: Bercy. Nachttreinen van en naar Italië en regelmatige treinen naar Auvergne.
Gare St Lazare, (8e) metrolijn: St-Lazare - treinen van en naar Basse-Normandie, Haute-Normandie.
Gare Montparnasse, (15e), metrolijn: Montparnasse-Bienvenüe - TGV en regelmatige treinen van en naar het westen en het zuidwesten van Frankrijk (Brest, Rennes, Nantes, Bordeaux, Toulouse het snelst en Spanje).

Met de bus

Eurolines. Een bedrijf van het trans-Europese bus dat reizen uit in Europa en Marokko naar Parijs biedt. Over het algemeen biedt prijzen aanzienlijk goedkoper dan de trein ten koste van veel langere reizen. Het Parijse Bureau ligt in Bagnolet, grenzend aan het metrostation Gallieni.
Megabus. Een Britse low cost busmaatschappij die tarieven naar Parijs uit Londen, Amsterdam en Brussel biedt. Stoelen vanaf €1,00, met door tarieven beschikbaar vanaf punten op de binnenlandse UK netwerk. Gratis Wi-Fi is beschikbaar wanneer de bus via het Verenigd Koninkrijk rijdt. De Parijse eindpunt is bij het metrostation Porte Maillot, naast het Palais des Congrès in de 17e.
iDBUS. De luxe bus arm van de SNCF, in zomer 2012 geïntroduceerd. Het biedt routes naar Parijs vanuit verschillende bestemmingen in België, Frankrijk, Italië, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Gratis Wi-Fi is beschikbaar gedurende de reis. De Parijse eindpunt is bij het Gare de Bercy.
FlixBus. Duits bedrijf, het aanbieden van routes van Parijs sinds zomer 2015 vanaf het station Paris Porte Maillot.
Starshipper. Bedrijf biedt nationale routes naar Brest, Nantes, Rennes en Lyon. Het station ligt aan de Paris Porte Maillot.

Met de auto

Verschillende autoroutes (expresswas/autosnelwegen) Parijs koppelen met de rest van Frankrijk: A1 en A3 in het noorden, A5 en A6 naar het zuiden, in het Oosten en de A13 A4 en A10 naar het westen. Niet verrassend, zijn de files tijdens de Franse schoolvakanties beduidend slechter.

De Meerstrooks snelweg rond Parijs, de Boulevard Périphérique (BP), genaamd is waarschijnlijk beter om het rijden door het centrum. Een andere ring weg nadert haar voltooiing; L'A86 (ook A186 en A286) lussen rond Parijs over 10 km verder uit vanaf de Périphérique. Een derde, is onvolledige ringweg veel verder uit en riep La Francilienne (N104).

Omzeilen

De beste en goedkoopste manier om rond Parijs is te voet, en ten tweede, met behulp van de metrolijn.

Op voet

Wandelen in Parijs is een van de grote genoegens van een bezoek aan de lichtstad. Het is mogelijk om over te steken van de hele stad in slechts een paar uur (alleen als een of andere manier kun je jezelf uit de stoppen bij talrijke cafés en winkels).

De slimste reizigers profiteren van de beloopbaarheid van deze stad en blijf boven de grond zoveel mogelijk. Een van de metro van minder dan 2 stops is best vermeden omdat wandelen ongeveer evenveel tijd duurt en kun je meer van de stad te zien. Dat gezegd hebbende, aandacht besteden aan de stations van de metrolijn die je door uw reis doorgeven kan; het metro netwerk is zeer dicht in de stad en de lijnen liggen vrijwel altijd direct onder de grote boulevards, dus als jullie verloren is het gemakkelijk te herwinnen uw lagers door te wandelen langs een grote boulevard totdat u een metrostation vindt.

Ondanks boetes oplopen tot €180 en uitgebreide street reinigen, hond uitwerpselen persistent is voor de stad, dus lopen met de nodige voorzichtigheid.

Het is altijd leuk om te ervaren van de stad te voet, en er zijn talrijke wandelroutes rond Parijs, of zelf (met de hulp van een gids of on-line gids begeleide) of met een touring gids (via uw reisbureau of een hotel geboekt). De stad is best te voet verkend, en enkele van de meest prachtige herinneringen van Parijs hebt is wandelen door geheime plaatsen gevonden.

Per fiets

Het huren van een fiets is een zeer goed alternatief over rijden of het gebruik van openbaar vervoer en een uitstekende manier om de bezienswaardigheden te bezichtigen. Met een fiets overal in de stad is veel veiliger voor de matig ervaren wielrenners dan de meeste steden of steden in andere landen. De Fransen zijn zeer bewust van fietsers, bijna tot een punt van eerbied. Een paar jaar geleden Parijs was niet de gemakkelijkste plaats om rond te krijgen met de fiets, maar dat is dramatisch veranderd in de afgelopen jaren. Het stadsbestuur heeft een aantal stappen genomen in sterke ondersteuning van de verbetering van de veiligheid en efficiëntie van de stedelijke fietser, alsmede tot vaststelling van sommige gescheiden fietspaden, maar, nog belangrijker, een beleid van het toestaan van fietsers te delen de ruime busbanen op de meeste grote boulevards ingesteld. Parijs heeft ook vele rivieroevers die ideaal voor fietsen zijn. Het netwerk van de fiets Parijs telt nu meer dan 150km van unieke of gedeelde rijstroken voor de fietser. Bovendien, maken de smallere, middeleeuwse zijstraten van de centrale arrondissementen voor nogal schilderachtige en ontspannen fietsen, met name tijdens daluren uur van de dag wanneer verkeer lichter is. Vergeet niet om een goede kaart, want er geen plan van het raster om te spreken is van en bijna alle van de kleinere straten eenrichtingsverkeer zijn.

Fietsen en verkeer

Terwijl de straten van Parijs over het algemeen vrij eenvoudig op beginnende fietsers zijn, zijn er sommige straten in de stad die moet worden vermeden door degenen die hebben geen ervaring fietsen in het verkeer en de juiste mentaliteit om het te behandelen. In het bijzonder, 'Rue de Rivoli,' ' Boulevard de Sébastopol/Strasbourg,' ' Boulevard Saint-Germain,' 'Avenue de Flandre', en de meeste van de Quais die langs de rivier lopen zijn vooral slecht in de spits, maar te allen tijde ten minste enigszins bezig zijn. Hoewel de meeste van deze fietspaden, "sharrows", of andere dergelijke accommodaties hebben, betekent de enorme hoeveelheid verkeer dat het wellicht een beter idee om een alternatieve route via de zijstraten. Verkeer zal ook worden bijzonder dik op het perifere 'Boulevards des Maréchaux' (niet de Boulevard Périphérique, die aan de buitenkant; meer hierover anon ligt) en op de hoofdwegen die leiden tot een 'Porte' aan de rand van de stad (bijv: 'Boulevard de la Chapelle' en ' Avenue de la Grande-Armée'). Als je merkt dat je op een van deze routes, vasthouden aan de fietspaden waar mogelijk.

Met de bus

Aangezien de metrolijn is voornamelijk opgebouwd rond een hub-en-spokemodel, er zijn enkele reizen waarvoor kan het nogal inefficiënt, en in deze gevallen is het waard als een directe busroute, ondanks de complexiteit van het busnetwerk bestaat. Een ritje met de bus is ook interessant als u wilt zien meer van de stad. Het Parijse bussysteem is heel toerist-vriendelijk. Het maakt gebruik van de dezelfde single-ride Ticket t + en Navigo tarief systeem als de metro, en elektronische weergegeven binnen elke bus vertellen renners zijn huidige positie en wat stopt blijven, waardoor veel verwarring.

Deze dezelfde betaling apparaten zijn ook geldig in de Noctilien, de nachtbus. Noctilien routenummers worden voorafgegaan door een N op de bewegwijzering van de bushalte. Nachtbussen regelmatig wordt uitgevoerd via de centrale hub in Chatelet en van de mainline treinstations naar afgelegen gebieden van grotere Parijs. Er is ook een lijn van de cirkel die verbindt de grote treinstations. Het loont de moeite om te weten uw route Noctilien tevoren in het geval je het tehuis van de metrolijn missen. Vrouwen reizigers moeten waarschijnlijk nemen de Noctilien op hun eigen naar bestemmingen buiten Parijs.

Bij het instappen van de bus, hebt u voor het valideren van uw ticket. Hebt u een Navigo-pas, gewoon houden het tot een van de paarse scanners (meestal op een paal in de buurt van de deur) en wacht op de Toon en het groene licht. Als u van een single-rit kaartje gebruikmaakt, zoekt het ticket machine, een ongeveer schoenendoos-sized apparaat met een paar lampjes bovenop en een gleuf voor het ticket aan de onderkant te valideren. Plaats uw ticket in de sleuf en wachten tot het stempel van het en spit het terug uit. Controleer voor het tijdstempel, in het geval de printer inkt. Zoals op de metro, uw ticket bewijs van betaling is, dus vasthouden aan het totdat u op uw bestemming aankomen, opdat de transit politie u boete voor het niet betalen van uw tarief. Hele dag tickets moeten slechts eenmaal worden gevalideerd. Als u niet over alle tickets beschikt (en er niet een metrostation is of Tabac in de buurt die ze verkoopt), kunt u een "ticket de dépannage" kopen rechtstreeks van de bestuurder; deze kost €2 en moeten onmiddellijk worden gevalideerd.

Per boot

Er zijn verschillende uitstekende boot diensten die gebruik maken van de Seine. Naast het verstrekken van gemakkelijke en goedkope vervoer te veel van het centrum van Parijs, uitstekende foto kansen in overvloed. U kunt kopen een dag of 3-daags ticket en hop in- en uitschakelen van de boot zo nodig. De boten voert een circulaire route van de Eiffel toren, naar beneden langs het Louvre, de Notre Dame, de botanische tuinen en back-up van de andere bank verleden Musee D'orsay. Batobus biedt een regelmatige pendeldienst tussen de belangrijkste toeristische bezienswaardigheden (in januari gesloten); andere bedrijven zoals de beroemde Bateaux Mouches bieden Tourisme-cruises. Door het nemen van een van deze populaire tours, kunt u ook genieten van een romantisch diner op de Seine. Het is een unieke kans om te genieten van de nacht bezienswaardigheden, met de verlichting van de Eiffeltoren en andere monumenten van Parijs.

Met de auto

Kortom: niet. Het is over het algemeen een heel slecht idee om een auto voor een bezoek aan Parijs te huren. Verkeer is zeer dichte overdag, en zoeken naar straat parkeren is buitengewoon moeilijk in alle maar de meest perifere buurten van de stad. Dit is vooral waar in de omgeving punten van belang voor bezoekers, aangezien veel van deze gebieden ontworpen lang voordat auto's bestond. Een meerderheid van de Parijse huishoudens niet de eigenaar van auto's, en vele mensen die naar de stad verhuizen vinden zelf hun auto's te verkopen binnen een maand of twee.

Dat gezegd hebbende, rijden mogelijk een optie om naar enkele bezienswaardigheden in de voorsteden zoals kasteel van Vaux-le-Vicomte kasteel of de stad en het kasteel van Fontainebleau, of voor reizen naar andere plaatsen in Frankrijk. U wilt mogelijk liever huren van een locatie die niet gelegen in Parijs juiste.

Verkeersregels in Parijs zijn in principe hetzelfde als elders in Frankrijk, met uitzondering van het hebben van te zwichten voor inkomend verkeer op de rotondes. Echter rijden in dichte verkeer in Parijs en de voorsteden tijdens pendelen tijd, kunnen met name zware. Wees voorbereid op files, auto verandert van rijstroken op korte termijn, enzovoort. Een andere kwestie is voetgangers, die de neiging om onbevreesd jaywalk meer in Parijs dan in andere Franse steden. Wees voorbereid op voetgangers oversteken van de straat op rood, en verwacht soortgelijke avontuurlijke gedrag van fietsers. Vergeet niet dat zelfs als een voetganger of fietser stak op rood, als je hem, (in feite, uw verzekering) zul je moeten wettelijke aansprakelijkheid voor de schade, en eventueel vervolging wegens het niet controleren van uw voertuig.

Parijs heeft verschillende systemen van de ringweg. Er is een reeks van boulevards vernoemd naar napoleontische-tijdperk generaals (Boulevard Masséna, Boulevard Ney, enzovoort), en gezamenlijk aangeduid als boulevard des maréchaux. Dit zijn de normale brede boulevards, met verkeerslichten. Enigszins is buiten deze boulevard de boulevard périphérique, de ringweg van een snelweg-stijl. De périphérique intérieur is de innerlijke lanes (gaat met de klok mee), de Boulevard périphérique extérieur de buitenste banen (tegen de klok te gaan). Merk op dat, ondanks het uiterlijk, de périphérique niet een autoroute is: de maximumsnelheid is 80km/h en, heel ongewoon, binnenkomend verkeer is het recht van overpad, minstens theoretisch (vermoedelijk omdat, anders, niemand zou kundig voor steken tijdens het spitsuur).

Door de scooter of motor

Parijs is een ongelooflijk open stad, met zijn vele 'grande boulevards' en monumenten met grote open ruimtes om hen heen. Dit zorgt voor een stad perfect zijn om te worden verkend en vanuit op een scooter. Veel mensen denk dat het een gevaarlijke stad te rijden een scooter of motor en, wanneer je zit in een hoek café kijken, het lijkt zo, maar in werkelijkheid, het is eigenlijk vrij een veilige stad, omdat de stuurprogramma's zijn zeer bewust zijn van elkaar, een karaktertrek die stuurprogramma's zeker niet in sommige andere landen van de wereld hebben! Er zijn zo veel scooters in Parijs, voor zo lang, dat als mensen leren om te rijden hier leren ze om te rijden onder de scooters. De Fransen rijden redelijk snel, maar ze respecteren elkaar en het is zeldzaam dat een bestuurder zal plotseling rijstroken of schommel naar de andere kant van de weg zonder signalisatie verandert. Wanneer je het rijden een scooter of motorfiets in Parijs kun je verwachten te kunnen 'lane-split' tussen de rijen met auto's te wachten in het verkeer en ga direct naar de voorkant van de lichten. Voor parkeren zijn er tal van 'Deux Roues' (twee wiel) parkeren overal in de stad. Wees voorzichtig parkeren op het voetpad echter vooral op de winkelstraten of rond smonument.

Wat te zien

Een van de beste waarde en de meest handige manieren om te zien de bezienswaardigheden van Parijs is met de Paris Museum Pass, een vooraf betaalde post kaart waarmee toegang tot meer dan 70 musea en monumenten rond Parijs (en het paleis van Versailles) en wordt geleverd in 2-daagse (€48), 4-daagse (€62) en 6-daagse (€74) denominaties. Opmerking dat dit zijn 'opeenvolgende' dagen. De kaart kunt u springen van lange wachtrijen, een groot pluspunt tijdens het toeristische seizoen wanneer lijn kan worden uitgebreid, en is verkrijgbaar bij de deelnemende musea, VVV-kantoren, Fnac takken en alle belangrijkste Métro en RER treinstations. Je moet nog steeds aan het invoeren van de meest bijzondere tentoonstellingen te betalen. Voorkom wachten in de eerste lange wachtrij voor de aankoop van de Museumkaart, stop voor de aankoop van uw pas een dag of meer bij voorbaat na mid-dag. De pas wordt pas actief uw eerste museum of site bezoeken wanneer u schrijft uw begindatum. Na dat, de dagen gedekt zijn opeenvolgende. Schrijf niet uw begindatum totdat u er zeker van u gebruik van de pass die dag en wees voorzichtig bent om het gebruik van de gebruikelijke Europese datumnotatie zoals aangegeven op de kaart: dag/maand/jaar.

Ook overwegen

ParisPass een vooraf betaalde post kaart + wachtrij springen naar 60 attracties waaronder het Louvre, de Arc de Triomphe, evenals een riviercruise en waardoor gratis metro en openbaar vervoer reizen.
"Paris ComboPass®" een goedkoper alternatief die wordt geleverd in Lite, Premium en een Suburban versie gewijd aan bezoekers wonende at Disneyland® Paris.
Plan uw bezoek: verschillende sites hebben "knelpunten", dat het beperken van het aantal bezoekers dat kan doorstromen. Deze omvatten: de Eiffeltoren, Sainte-Chapelle, de catacomben en de trappen aan de klim naar de top van de Notre Dame kathedraal. Voorkom wachtrijen, moet u uw dag beginnen met aankomst op een van deze sites ten minste 30 minuten vóór openingstijd. Anders, verwachten een wachttijd van minstens een uur. De meeste musea en galerieën zijn gesloten op maandag of dinsdag. Voorbeelden: Het Louvremuseum is op dinsdag gesloten terwijl het Orsaymuseum is gesloten op maandag. Zorg om museum sluiten datums om teleurstelling te voorkomen. Ook sluit de meeste loket 30-45min vóór definitieve afsluiting.

Alle nationale musea zijn geopend op de eerste zondag van de maand kosteloos. Echter kan dat daarmee lange wachtrijen en overvolle exposities. Wegblijven van Parijs tijdens Pasen week als gevolg van verdringing. Mensen moeten in de rij staan bij de Eiffeltoren voor enkele uren zelfs vroeg in de ochtend. Echter dit wachten kan sterk worden verminderd, indien passend, door de eerste twee niveaus wandelen, dan het kopen van een ticket van de lift naar de top. Toegang tot de permanente exposities in musea van de stad-run is gratis te allen tijde (toelating betaalt voor tijdelijke tentoonstellingen).

Deze aanbiedingen zijn slechts enkele hoogtepunten van dingen die je echt zien moet als u tijdens uw bezoek aan Parijs kunt. De volledige aanbiedingen zijn te vinden op de pagina van elke individuele district (volg de link tussen haakjes).

Goede aanbiedingen van culturele actualiteit in Parijs zijn te vinden in 'Pariscope' of 'Officiel des spectacles', weekbladen aanbieding van alle concerten, tentoonstellingen, films, toneelstukken en musea. Verkrijgbaar bij alle kiosken.

Evenementen

Het lijkt alsof er is bijna altijd iets gebeurt in Parijs, met de mogelijke uitzondering van de schoolvakanties in februari en augustus, toen ongeveer de helft van de Parijzenaars zijn bevinden zich niet in Parijs, maar in de Alpen of het zuiden of het westen van Frankrijk respectievelijk. De drukste seizoen is waarschijnlijk het najaar, vanaf een week of zo na la rentrée scolaire of "terug naar school" aan rond Noël (Kerstmis) theaters, bioscopen en concertzalen reserveren hun volle schemaa van het jaar.

Toch zijn, er een aantal jaarlijkse evenementen in de winter, beginnend met een meubilair en interieur verfraaien vakbeurs Maison & Object genoemd in januari.

In februari le nouvel wordt een chinois (Chinees Nieuwjaar) gevierd in Parijs, zoals het is in elke stad met een belangrijke Chinese bevolking. Er zijn optochten in het 3e, 4e en 20e arrondissement en vooral in de Chinatown in de 13e ten zuiden van de Place d'Italie, dat niet alleen de Chinese, maar ook de huidige Aziatische organisaties, Martial Arts clubs is en vreemd, Braziliaanse cultuur gebaseerde groepen. Ook in februari is de Six Nations Rugby toernooi die Frankrijk, Engeland, Ierland, Schotland, Wales en Italië samenbrengt, dus verwacht om sterke jongens in kilts in de straten te zien.

Als sport niet uw ding, specerijen de Salon international de l'Agriculture (International fair/festival landbouw) kun je enorme dieren binnen (stieren, koeien, geiten en varkens uit alle hoeken van het land) en om te proeven van de beste regionale producten, zoals wijn, kaas, charcuterie, honing... Elke regio van Frankrijk, met inbegrip van exotische overzeese gebiedsdelen, aanwezig ten minste één stand, en vaak meerdere. De voormalige President van de Republiek Jacques Chirac gebruiken om elk jaar op de nationale televisie verschijnen bij het bezoeken van deze beurs.

Last but not least 14 februari is een wereldwijd erkend Valentijnsdag en er is geen plaats meer romantisch dan Parijs. Een van de plekken een bezoek waard is vierkante des Abbesses in Montmarte-La Chapelle uit Le Mur des Je T'Aime te checken (het 'Ik hou van je' muur), een concept stuk van hedendaagse kunst, dat een idee van Claire Kito en Frédéric Baron is. Het is dat een 40 m² muur bedekt met inscripties uit de woorden 'Ik hou van je' in 250 talen, met rode spatten die vormen een hart wanneer samen gereconstrueerd.

De eerste twee weken van de Fashion treedt op in maart: Spring Fashion Week, geven ontwerpers een platform te presenteren van de vrouwen de prêt-à-porter, klaar om te dragen, collecties voor de volgende winter.

Tennis Garros waarin's werelds top spelers het uit op een klei-Hof vecht loopt gedurende twee weken begint op de laatste zondag in mei. Tegen de tijd dat haar gedaan in juni, een hele waaier van festiviteiten opstarten. Rendez-vous au Jardin is een open huis voor vele Parijse tuinen, geven u een kans om de Parijse tuinders ontmoeten en hun creaties te zien. De Fête de la Musique viert de zomer zonnewende (21 juni) met deze city-brede gratis muzikale knieën-up. Amateur bands zijn toegestaan om te spelen op zijn minst tot 1.00 uur overal in de stad, en soms hoger. (Nou, niet precies hebben een vergunning, maar...) Als Rock (van elke stijl) is altijd sterk vertegenwoordigd, elke stijl van muziek met inbegrip van Hip-Hop, electro, traditionele, klassieke, jazz en gospel kunnen worden gevonden.

Tot slot is op 26 juni de Gay Pride parade, met waarschijnlijk de meest oprechte deelneming door de burgemeester het Bureau van een dergelijke parade op de wereldbol.

De belangrijkste muziekfestival gebeurt tussen eind juni en begin juli: "Solidays". Elk jaar, het programma de neiging om meer indrukwekkend, met veel nieuwe bands bijna onbekend en internationale sterren zo goed, zo veel mensen wachten tot het programma is vrijgegeven en vervolgens rush naar een ticket zo snel mogelijk krijgen. Bovendien, deze 3-daagse festival is gewijd aan de strijd tegen AIDS, is gebaseerd op vrijwilligerswerk en gaat veel over AIDS-preventie.

De Franse nationale feestdag La Fête Nationale - meestal aangeduid door niet-Franse burgers als Bastille Day - viert op 14 juli de bestorming van het beruchte Bastille tijdens de Franse revolutie. Paris gastheren verschillende spectaculaire gebeurtenissen die dag waarvan de bekendste is de Bastille Parade die wordt gevierd op de Champs-Élysées om 10:00 en uitzending op de televisie op de meeste van de rest van Europa. Het gaat om Franse leger in glanzende jurk uniformen, tanks en meestal een acrobatische show van de Patrouille de France, hoogopgeleide jet piloten vergelijkbaar op de Britse Red Arrows. De hele straat zal worden vol met toeschouwers zo vroeg aankomen. Het vuurwerk Bastille Day is een uitzonderlijke traktatie voor reizigers die gelukkig genoeg zijn om in de stad op dag van de Bastille. De Office du Tourisme et des Congres de Paris beveelt verzamelen in of rond de champs du Mars, de tuinen van de Eiffeltoren. Echter, u hoeft niet te worden zo dicht bij het genieten van de show, zoals Parijs veel verheven plekken zoals de Montparnasse toren, de Sacré-Coeur in Montmartre en Parc de Belleville van belvedere bevat.

Ook plaats Cinema nl Plein Air is de jaarlijkse openlucht bioscoop-evenement dat neemt in juli, aan het Parc de la Villette, in de 9e op Europa's grootste opblaasbare scherm. Voor de meeste van juli en augustus, zijn delen van beide oevers van de Seine van expressway omgezet in een kunstmatige strand voor Paris Plage. Ook in juli de fietsen race van le Tour de heeft France een route die per jaar varieert, maar het altijd eindigt op de laatste zondag van juli onder de Arc de Triomphe.

Op het laatste volle weekend in augustus trekt een wereldklasse muziekfestival Rock en Seine internationale rock en pop sterren naar Aken aan de Seine in de buurt van afgemeerd off van de 8e.

Tijdens de medio September DJ's en (meestal jonge) fans uit heel Europa convergeren op Parijs voor vijf of zes dagen van dansende etc., culminerend in de Techno-parade - een parade waarvan route ruwweg vanaf Pl. de Bastille aan de Sorbonne, en rond dezelfde tijd het festival Jazz à la Villette [19 sporen] brengt enkele van de grootste namen in de hedendaagse jazz van over de hele wereld. In dezelfde periode plaatsvindt een zeer beroemde festival, meer pop-rock georiënteerde, genaamd "Fête de l'Huma", wat staat voor "Fête de l 'Humanité", uit de naam van de krant die het organiseert. De krant is duidelijk op de communistische georiënteerde, maar het festival is tegenwoordig zonder enige echte politieke etiquette, zoals het publiek er gaat alleen om te genieten van de muziek. Het programma is een beetje meer Frans georiënteerde dan Solidays, maar elk jaar (sinds 1930!) verrassingen zijn te verwachten.

De Nuit Blanche transformeert allermeest centrum van Parijs in een maanlicht thema-park voor een kunstzinnige nighter op de eerste zaterdag van oktober, en Fashion Week geeft kort daarna pronken vrouwen Prêt-à-Porter collecties voor de volgende zomer; zoals we hebben winter collecties worden gepresenteerd in maart.

De derde donderdag van November markeert de vrijlating van Le Beaujolais Nouveau en het begin van het seizoen van Kerstmis. Vanavond zijn de kerstverlichting verlicht in een ceremonie op de Champs-Élysées, vaak in aanwezigheid van honderden (zo niet duizenden) van mensen en vele hoogwaardigheidsbekleders, met inbegrip van de president van Frankrijk.

Voor informatie over het theater pick-up films en tentoonstellingen de 'Pariscope' en 'L'officiel du Spectacle', die beschikbaar bij de betere voor €0,40 is. Voor (met name kleinere, alternatieve) concerten pick-up-LYLO, een klein, gratis boekje beschikbaar in enkele bars en bij FNAC. Er zijn niet een gebruiksvriendelijke onlineversie van deze gidsen.

Kopen

Parijs is een van de grote mode-centra van de westerse wereld, daar met New York, Londen en Milaan, waardoor het een winkelparadijs verrukking. Terwijl de Parijs mode-scene is voortdurend in beweging, de grote winkelcentra zijn vaak hetzelfde. High-end couture kan worden gevonden in het chique 8e. In de zomer is er niets beter dan het browsen van de boutiques langs Canal St-Martin of slenteren langs de indrukwekkende bogen van de historische Palais-Royal, met prachtig verpakt aankopen swingen op elke arm.

Een goede opmerking over Le Marais is dat zoals het is een voornamelijk joodse wijk, de meeste van de winkels in Le Marais open op zondag zijn. De winkels op dit gebied zijn intiem, boetiek, "Parijs" stijl kledingwinkels. U vindt ongetwijfeld iets langs elke straat, en het is altijd het kijken meer dan waard.

Andere grote gebieden om te winkelen rond zijn rond het gebied Sèvres Babylone (metro lijn 10 en 12 van de lijn). Het is in dit gebied vindt u de Le Bon Marché 7e, met name rue du Cherche Midi 6e. Het gebied heeft een aantal van de grote modehuizen (Chanel, Jean Paul Gaultier, Versace, enz.) en heeft ook kleinere particuliere boetieks met handgemaakte kleding.

In de Quartier Saint-Germain-des-Prés vindt u een handvol vintage kleding winkels, uitvoering iets van couture vroege 20e eeuw jurken, aan 70s Chanel zonnebril. Wandelen langs de Boulevard Saint-Germain, vindt u grote merken. Echter, als op zoek naar eclectische vondsten, opteren om te lopen van de noordelijke kant van de Boulevard, met name langs de rue Saint André des Arts, waar vind je altijd een leuk café om te stoppen in. Het gebied ten zuiden van Saint-Germain is net zo mooi, en komt met een prijskaartje aan.

In de kunstzinnige kwartalen van 1 en 4 zijn er vele koopjes te doen, nogmaals, bent u bereid te kijken. Souvenirs zijn gemakkelijk te vinden en kunnen vrij goedkoop zijn, zolang u niet van de toeristische trekpleisters kopen. Voor goedkope boeken van French connection, proberen de Universiteit/Quartier Latin als ze verkopen boeken in alle talen vanaf half een euro per stuk.

Rommelmarkten

Parijs heeft drie belangrijkste rommelmarkten, gelegen aan de rand van het stadscentrum. De bekendste hiervan is de Marché aux Puces de St-Ouen (Porte de Clignancourt) (Clignancourt Vlooienmarkt), metrolijn: Porte de Clignancourt, in de 18e, een toevluchtsoord voor liefhebbers van antiek, tweedehands goederen en retro mode. De beste dagen te gaan zijn zaterdag en zondag. Merk op dat er bepaalde tijden van de week wanneer alleen antiek verzamelaars zijn toegestaan in de stallen, en er zijn ook momenten van de dag wanneer de kraam eigenaren hun Parijse Siesta en geniet van een ontspannen cappuccino voor een uur of zo. De beste tijden voor een bezoek aan de rommelmarkten zijn in het voorjaar en de zomer, wanneer de oppervlakte levendiger bedraagt. In/nabij het metrostation, kan je het gebied een beetje wild maar nog steeds veilig.

Een zeer aantrekkelijke antiekmarkt in de Marche-aux-puces de Saint-Ouen is de "Marche Dauphine" op 138 rue des Rosiers, Saint-Ouen. Deze markt is bedekt, zodat u er kunt gaan door alle weersomstandigheden en u een grote selectie van goederen, maar liefst 200 dealers onder hetzelfde dak vindt. De grootste winkel van vintage bagage is er verkoop van prachtige vintage Louis Vuitton en Goyard boomstammen evenals luchtvaart meubels, jaren 1930 ocean liner kasten en prachtige kroonluchters. In deze markt zijn er gespecialiseerde juweliers, klassieke Frans antiek dealers, schilderijen dealers en textiel dealers. Het is de meest veelzijdige markt binnen de vlooienmarkt.

Blijf veilig

Parijs wordt beschouwd als een zeer veilige stad. U kunt dwalen in bijna elke wijk met een zeer laag risico van overval. Sommige gebieden zijn echter veiliger dan anderen.

Misdaad

Parijs wordt over het algemeen beschouwd als een van de veiliger steden van Europa en een zeer veilig om te bezoeken, en de meeste reizigers niet zult tegenkomen van problemen. Het grootste probleem een kan terwijl in Parijs is zakkenrollers en oplichters, dat er vele zijn. Veel daders streven naar onopgemerkt, dus directe confrontatie en berovingen ongebruikelijk zijn. Gewelddadige criminaliteit is zeer zeldzaam, met name in het centrum van de stad.

De politie is bereikbaar via de telefoon door te bellen van 17. Niet alle politieagenten Engels spreken, maar die vond rond gebieden meestal doen de belangrijkste attracties. De politie trots op aanspreekbaar en professionele en zullen meer dan bereid om u te helpen.

Zakkenrollers zijn niet zo gewoon op de spoorwegverbinding (RER B) van Charles de Gaulle airport naar het centrum van Parijs als zij gebruiken om te worden. Echter, maken veel van deze treinen stoppen in de arme voorsteden van Seine-Saint-Denis, waar de misdaad schering en inslag is. Probeer te nemen van de treinen die non-stop tussen de luchthaven en de goede Parijs (Gare du Nord en Les Halles). Dit zijn sneller en veiliger dan hun minder directe collega's. De meest voorkomende doelstellingen zijn die met koffers en rugzakken, d.w.z. toeristen. Dieven munt meestal hun handelingen met het sluiten van de deuren. Nieuwere treinen (die zijn voorzien van een groene en witte kleurstelling en een lichtere cabine) hebben hightech beveiligingssystemen met camera's overal, en dieven zijn veel minder waarschijnlijk worden op hen. In ieder geval stouwen van bagage op de rekken boven de zetel en vasthouden aan uw persoonlijke bezittingen naarmate je dichter bij stations in de noordelijke voorsteden. Je bent veel minder kans van het slachtoffer als de trein overvol met locals geleid om te werken is, meestal in het begin/medio ochtend en late middag. De trein dirigenten algemeen zich bewust zijn van deze misdaden en zal meestal wacht een paar seconden om het verlaten van het station nadat de deuren hebt afgesloten, enkel voor het geval dat dieven hebben snel sprong met bezittingen. Alle treinen voorzien van noodsituaties koorden en een intercomsysteem dat de dirigent van eventuele problemen op de trein waarschuwt. U kunt jagen na de aanvallers, maar in veel gevallen undercover politieagenten zal proberen om de dader vatten. Andere passagiers meestal zal helpen en de politie bellen. Als u niet zich gerust op de trein, zitten in de eerste cabine waar de dirigent gevestigd is. Er zijn ook talloze bussen en taxi's die men nemen kan om in het centrum van Parijs. Veruit de meest voorkomende misdaad in Parijs is oogst-pocketing. Zakkenrollers zijn waarschijnlijk te vinden werken bij drukke toeristen hotspots, zoals de Eiffeltoren, Sacre Coeur en Notre Dame. Zij dreigen ook te vinden op elk gebied met grote menigten, zoals treinstations en grote warenhuizen. Om veilig te zijn, houd uw zakken voor je, om ervoor te zorgen dat uw bezittingen zijn zipped binnen. Leg nooit iets naast de kaart in uw zakken op de achterzijde. Houd uw mobiele telefoon en portemonnee in uw voorzakken, in een zak of een beurs of in een gordel geld als je voelt de behoefte om dit te doen. De metro is ook een populaire plek voor zakkenrollers. Houd dingen strak en zich bewust zijn van je omgeving. Terwijl treinen meestal overvol, zijn als iemand dringt erop aan dat wordt in de buurt van u en uw persoonlijke ruimte invasie, waakzaam zijn zoals ze zijn waarschijnlijk gaan door uw zakken. Als er een groep van drie of meer vrouwen of kinderen zweefde over u, houd uw bezittingen en opzijschuiven.

Respect

Parijs heeft in sommige opzichten, een atmosfeer dichter aan die van New York dan met die van een Europese stad; dat wil zeggen, haastige, en zakelijk. Parijzenaars hebben, onder de Fransen ook een reputatie als onbeleefd en arrogant. Sommige van hun reputatie voor Bruskheid kunnen voortvloeien uit het feit dat ze voortdurend worden omgeven door toeristen, die kunnen soms zelf lijken onbeleefd en veeleisende. Vergeet niet dat de meeste mensen die u in de straat tegenkomt niet uit de toeristische sector zijn en waarschijnlijk op hun manier aan of van werk of bedrijf zijn.

Dit wil niet zeggen dat de Parijzenaars in feite, van nature onbeleefd zijn. Integendeel: er zijn een groot aantal regels die bepalen wat is onbeleefd en wat beleefd in Parijse interpersoonlijke relaties; Als er iets, zijn de Parijzenaars meer beleefd dan de meeste. De beste manier om met elkaar opschieten in Parijs is dus om op je best gedrag, gedraagt zich als iemand die "bien élevé" (goed opgevoed) zal krijgen over aanzienlijk gemakkelijker. Parijzenaars abrupte exteriors zal snel verdampen als u sommige fundamentele attenties weergeven. Een simpel "Bonjour, Madame" wanneer het invoeren van een winkel, bijvoorbeeld, of "Excusez-moi", wanneer het proberen om de aandacht van iemand, zijn zeer belangrijk; zeggen "Gratie" of beter "je suis désolé" als u iemand per ongeluk botsen of andere vergissen; Als u Frans of met behulp van een phrasebook herinner me altijd de vous-vorm te gebruiken bij het opstellen van iemand die je niet kent, kunnen de surliest winkelbediende transformeren in een lachende helper of de grumpiest inwoner met een behulpzame burger. Beleefdheid is uiterst belangrijk in Frankrijk (waar de ergste belediging is om iemand te bellen "mal élevé" of "slecht opgevoed").

Als u alleen een lange woordgroep in het Frans leren zou een goeie "Excusez-moi de vous déranger, monsieur/madame, auriez-vous la disponibilité de m'aider?" (pardon voor soesa u, meneer/mevrouw, zou u zo vriendelijk om me te helpen hebben?) -Dit niveau van extreme beleefdheid is over het dichtst een tot een toverstaf voor ontgrendelen Parijse gastvrijheid kan komen. Als u wat Frans weet, probeer het!

Bovendien, als u naar of vanaf het vliegveld reist of treinstation en bagage met u hebben, zorg ervoor dat u de gangpaden in de trein niet blokkeren door het verlaten van uw zakken op de verdieping. De RER B (die links luchthavens zowel Orly en Charles de Gaulle naar de stad) heeft bagagerekken boven de zitplaatsen; het is het beste om ze te gebruiken zodat u niet het pad van een lokale die is het afstappen van de trein voor de luchthaven stoppen blokkeren. Op de metro, en vooral in de RER, neem dan geen extra zetels met uw bagage. Er zijn bagagerekken en ruimtes tussen de stoelen. Merk ook op dat gebruik van de opvouwbare zetels op de metro is niet toegestaan tijdens de piekuren.

Zich ervan bewust dat er flinke boetes voor rondslingeren in Parijs, vooral met hond uitwerpselen; handhaving is echter nogal laks in sommige gebieden.